Un producător auto, al cărui nume nu a fost făcut public până acum, are de gând să facă o investiție de mari dimensiuni în țara noastră în viitorul apropiat.
Un mare producător auto vrea să investească în România, în perioada următoare, și negociază cu autoritățile din țara noastră. Mai exact, este vorba despre un teren de 150 de hectare, la Cluj, pe care investitorul ar vrea să-l închirieze.
Un mare producător auto este interesat de o investiție în România
La mijloc este vorba despre o sumă foarte mare, câteva sute de milioane de euro. Afacerea ar putea să demareze într-un an sau doi, dacă firma, al cărui nume este ţinut secret deocamdată, pentru a nu compromite negocierile, va ajunge la un acord cu autorităţile din Cluj.
Preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Alin Tişe, a evitat să dea numele companiei, dar a oferit alte detalii. „Nu ţin secret pentru că aş fi eu secretuos, dar companiile mari pretind de fiecare dată discreţie şi sunt de acord să facă informaţiile publice abia atunci când se semnează o înţelegere”, a afirmat Alin Tişe.
Investitorul este interesat de un teren de 150 de hectare, mai precis de parcul industrial Tetarom 5 de situat la mai puţin de 15 kilometri de Cluj, în comuna Luna.
Țara noastră a pierdut investitori din cauza lipsei infrastructurii
Loculul a fost bine ales, în mod strategic. De aici, producătorul auto ar avea acces imediat atât la autostradă, dar şi la Aeroportul Internaţional Cluj. Aceste două coordonate sunt esențiale pentru exportul maşinilor sau a componentelor auto care ar putea fi fabricate în România.
În România, principalele investiţii în industria auto au fost făcute de Renault şi Ford. Cele două companii uriaşe au investit miliarde la Mioveni, respectiv Craiova. În trecut, România a mai negociat şi cu alte companii importante din acest domeniu. Peugeot şi Mercedes sunt numai două dintre numele care au tatonat terenul şi au purtat negocieri importante cu autorităţile române.
Ultimii au fost cei de la Mercedes, în intervalul 2016-2018, care au ales însă să investească în Ungaria vecină, la Kecskemet, după ce negociaseră şi cu România, dar şi Polonia. La acea vreme, România a pierdut din cauza infrastructurii precare o investiţie de peste 800 de milioane numai într-o primă fază, dar care ar fi atras în următorii ani alte investiţii uriaşe din partea partenerilor companiei auto, conform adevarul.ro.