Durata de execuție este de 48 de luni, iar valoarea totală a investiției este de 5,9 mld. lei (TVA inclus). Proiectanţii au pus la punct toate detaliile, ba chiar au şi desenat viitoarele staţii. Magistrala M6 va avea următoarele staţii: Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroportul Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Bratianu, Aeroportul Otopeni.

Pentru realizarea viitoarei Magistrale 6, s-a stabilit un traseu executat integral în subteran. Indicatorii tehnici revizuiţi sunt următorii: lungime totală de 14,2 km, 12 staţii, capacitate maximă de transport de 50.000 de călători pe oră şi sens, viteză comercială de 36 km/h.

Linia de metrou Magistrala 6 are ca menire principală deservirea Aeroportului Internaţional Henri Coandă, făcând legătura între acesta şi Gara de Nord. Această lucrare urmează a fi pusă în operă prin cooerare internaţională între guvernul României şi cel al Japoniei şi necesită o anumită urgenţă în realizare. Principalele areale traversate de Magistrala 6 sunt zone de locuire, de activităţi comerciale, de servicii, de transport, zone cu destinaţie specială, servicii de utilitate publică, zone de interes cultural, terenuri libere cu potenţial de construire, spaţii verzi şi de agrement.

În lungul său, noua magistrală parcurge zone divers funcţionale, unele dintre ele importante la nivel municipal şi naţional. Ca repere putem exemplifica: Romexpo, Piaţa Presei Libere, parcul şi Lacul Herăstrău, Aeroportul Aurel Vlaicu, Băneasa Shopping City, Academia de Poliţie, Aeroportul Henri Coandă.