ANPC demarează controale la sânge la companiile aeriene low cost. S-au primit sute de reclamații

Sursa: Arhiva evz

Peste 600 de reclamații au fost depuse la ANPC împotriva a două companii aeriene low cost. Oameni s-au plâns fie că zborurile au fost anulate în ultimul moment, fie că au plecat cu întârziere. Pasagerii trebuie să știe că pot primi compensații de 600 de euro pentru un zbor anulat.

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a început o investigație de fond, la mai multe companii aeriene low cost care activează pe teritoriul României, inclusiv Wizz Air și Ryan Air.

„De la Cuza am învățat că nu trebuie folosite două măsuri pentru același lucru. Povestea cu ocaua mică. Dacă s-a evaluat activitatea unei companii aeriene, atunci trebuie să o verificăm și pe a celorlalte, aflate în aceeasi situație.

Trist este că aici povestea va fi mai lungă, cele două nefiind de pe teritoriul României. Chiar și pe jos, pentru că avioanele lor nu prea mai zboară, vom ajunge la destinație și măsurile vor fi în consecință“, a declarat Horia Constantinescu, președintele ANPC, potrivit unui comunicat de presă al instituției.

Sute de reclamații

Investigația este realizată de către Direcția Generală de Control și Supraveghere Piață, împreună cu Centrul European al Consumatorilor România (ECC Romania), care instrumentează sesizările transfrontaliere ale consumatorilor.

Verificările vin după ce au fost înregistrate sute de reclamații din partea călătorilor. Multe curse au fost anulate, iar oamenii au aflat în ultimul moment. Altele au plecat cu întârziere.

„Până în acest moment, începând cu 30 aprilie 2021, ECC Romania a înregistrat, 500 de solicitări referitoare la serviciile Wizz Air și 114 referitoare la serviciile Ryan Air.

În prezent, se centralizează toate reclamațiile, pe această temă, de pe teritoriul României, la nivelul ANPC, pentru a putea completa si definitiva informațiile“, se mai arată în comunicatul de presă.

Au dreptul la compensații

Oamenii pot primi compensații financiare, dacă un zbor a fost anulat. „ANPC sfătuiește consumatorii să se adreseze, în primă instanță, operatorilor economici de transport aerian sau agențiilor de turism intermediare, pentru soluționări amiabile.

În situația în care drepturile acestora sunt încălcate, să se adreseze autorităților competente, reamintind totodată că, în conformitate cu Regulamentul European nr. 261, consumatorii au dreptul să solicite compensații de până la 600 de euro, pentru un zbor anulat.

De asemenea, acest lucru este valabil chiar și în situația în care compania aeriană a asigurat un zbor alternativ.

Recuperarea compensațiilor se poate face fie amiabil, la operatorul economic, fie prin intermediul ANPC și ECC Romania, care realizează acest lucru, cu titlu gratuit“, se mai arată în comunicatul de presă.