Potrivit acestuia, clienții ar fi trebuit să primească comisionul încasat din 21 iunie 2010 până în prezent, scrie Agerpres.

„Avem o decizie definitivă şi irevocabilă în favoarea ANPC în care sunt implicaţi 260 de consumatori cărora trebuie să li se restituie toţi banii încasaţi fără temei legal începând cu data de 21.06.2010 până în prezent. Cei 260 de clienţi au depus reclamaţii în 2010 când OUG 50 era în forma ei iniţială şi se aplica contractelor în derulare. La momentul respectiv, ANPC a sancţionat contravenţional operatorul financiar – bancar şi a dispus măsuri complementare de restituire a sumelor încasate fără temei legal”, a spus Dunca.

Hotărârea judecătorească, emisă în 2012, nu ar fi fost aplicată de către bancă.

În consecință, ANPC a solicitat executarea silită, demarată săptămâna trecută.

Preşedintele ANPC susţine că decizia se aplică doar celor 260 de clienţi ai băncii, procesul nefiind unul colectiv.

Motivul sancţionării băncii este încasarea unui comision de risc care ulterior a fost transformat în comision de administrare.

De la începutul acestui an, ANPC demarat 10 procese împotriva a 10 bănci pe cazuri de clauze abuzive şi alte 40 de procese în care reclamă contravenţii.

Te-ar putea interesa și: