ANPC a acuzat un magazin Lidl că își păcălește clienții cu ofertele promoționale care nu pot fi verificate.
Magazinele Lidl au ajuns sub vizorul inspectorilor de la Protecția Consumatorilor, aceștia găsind mai multe nereguli referitoare la promoțiile pe care le ofereau. ANPC a amendat lanțul de magazine german pentru modul înșelător prin care redactau mesajele ofertelor promoționale, dar și pentru aranjarea produselor la raft. S-a constatat că de multe ori clienții nu puteau să facă diferența între produsele aflate la ofertă și cele care aveau preț întreg.
Lidl a contestat însă amenda, justificând că nu are niciun temei.
Lidl, acuzat că își înșela clienții prin oferte promoționale
Totul s-a petrecut în 2021, la Lidl Dacia din Iași. Inspectorii au găsit la raft pastile pentru mașina de spălat cu mențiunea „40+4 gratis”, bere Radler „3+1 gratis” și bere Timișoreana „7+1 gratis”, formulări care ar fi înșelătoare, potrivit inspectorilor.
În cazul berii s-a observat că magazinul nu comercializa doze individual, drept pentru care clientul nu avea de unde să știe dacă oferta era una reală sau nu. La fel și în cazul celorlalte produse.
O altă tactică folosită de Lidl era utilizarea formulării de „ofertă valabilă în limita stocului disponibil”, ceea ce făcea ca cei mai mulți dintre clienți să cumpere produsele cât se poate de repede. ANPC a dat o amendă de 10.000 de lei și un avertisment.
Ce a decis instanța în cazul magazinului Lidl
Deși în fața judecătorilor avocații Lidl au susținut că toate practicile folosite aveau un temei legal, magistrații au considerat că sancțiunile impuse magazinului se încadrează corect juridic. Ei au menționat că amenda primită se apropie de cea minimă, de 7.000 de lei, și că pentru astfel de fapte se poate ajunge chiar și la 100.000 de lei.
„Instanţa reţine că petentul nu a făcut dovada contrară a celor reținute în procesul-verbal de constatare a contravenției, motiv pentru care nu a fost răsturnată prezumția de temeinicie a celor menționate în procesul verbal de contravenție.
Raportat la condiţiile concrete ale cauzei, instanţa apreciază că fapta petentului prezintă un grad ridicat de pericol social față de necesitatea ca comercianții să asigure o informare corectă a consumatorilor și să aibă un comportament corespunzător, fără să deruleze practici înșelătoare pentru consumatorul mediu menite să îl inducă în eroare”, se arată în decizia magistraților, potrivit româniatv.net.