Turiștii au la dispoziție trei locații unde pot suna depune reclamații sau sesizări în legătură cu neregulile găsite în unitățile de alimentație publică, în hoteluri și pe plajă. “Pentru stațiunile Mamaia și Neptun reclamațiile se depun la Mamaia. Pentru sudul litoralului, sesizările se fac la Neptun iar la Costinești, fac reclamații turiștii care sunt cazați la Costinești, Eforie, 23 August. Numerele de telefon sunt afișate la fiecare unitate de cazare, terasă sau restaurant de pe litoral”, a explicat vicepreședintele ANPC, Răzvan Adrian Florescu.
 
Controalele ANPC din cadrul Comandamentului Litoral vor începe de la 1 iulie, sancțiunile constând în distrugerea alimentelor expirate, amenzi de zeci de mii de lei sau chiar în închiderea unităților. “'Agenții economici trebuie să respecte turistul atât în unitățile de cazare cât și în unitățile de alimentație publică. Să respecte termenele de garanție, să păstreze marfa la temperatura înscrisă pe etichetă”, a declarat, pentru EVZ , directorul general al ANPC, Paul Anghel.

Subiectul plajelor din Mamaia Constanța și Eforie, recent lărgite printr-un proiect european in valoare de 175 milioane de euro a stârnit deja controverse. Mulți operatori de plajă și-au extins șezlongurile, pe alocuri chiar și beach barurile, pe zonele extinse deși timp de cinci ani pe porțiunile noi ar fi interzisă orice activitate economică. Pe plajele respective nu este voie să fie beach bar-uri, șezlonguri, etc. La orice subterfugiu legal, România riscă să dea banii înapoi. Dacă nu se respectă, o să îi facem noi să respecte“, a declarat Paul Anghel.

Iar Nicolae Bucovală, șeful hotelierilor din Mamaia, a adăugat că, în urma discuțiilor cu ministerul Mediului, s-a stabilit clar:“Nu există nicio posibilitate de a închiria aceste plaje. Ele nu au voie să producă venit pe o perioadă de 5 ani de zile. Sunt plaje libere, fără șezlonguri, fără beach  baruri, fără nimic“.

 

Te-ar putea interesa și: