Angajaţii motivaţi au rezultate bune

Românii sunt printre preferaţii angajatorilor străini. Modelul occidental poate fi aplicat cu succes şi în ţară.

Managerii români ar trebui să stabilească foarte clar ce bonusuri şi ce măsuri coercitive aplică angajaţilor, după modelul occidental, potrivit specialiştilor consultaţi de "Evenimentul zilei". În plus, un set de reguli clare şi o discplină exemplară ar reduce semnificativ diferenţele mari dintre eficienţa angajaţilor români din ţară şi cei care pleacă în străinătate. "Nu este vorba de bani. În România există un deficit de manageri eficienţi, care să impună un set clar de reguli şi proceduri, aşa cum se procedează în străinătate", spune Călin Ştefănescu, managing director Tjobs. În plus, unii manageri români trebuie să facă mai multă şcoală de calitate, chiar dacă aceasta este costisitoare, şi să înveţe mai multe despre metodele de succes din Occident. Potrivit lui Ştefănescu, angajatul român este mai puţin eficient când lucrează în România pentru că nu este ghidat de un set de reguli clare şi nu există norme precise privind atât bonusurile acordate în cazul obţinerii unor rezultate bune, cât şi măsurile coercitive, în cazul în care nu sunt atinse anumite ţinte. Sistemul de penalităţi ar trebui să funcţioneze în paralel cu cel de bonificare, iar regulile trebuie să fie clare pentru toată lumea, a mai spus el. Recompensă şi pedeapsă Un sistem de recompense, în funcţie de contribuţia fiecăruia la rezultatele organizaţiei, e cheia unor performanţe bune obţinute de către angajaţi, consideră Simina Bleau, manager HR în cadrul companiei FM Logistic. Totodată, trebuiesc oferite şi posibilităţi de dezvoltare şi promovare pentru angajati, iar cultura organi zaţiei să fie orientată către obţinerea performanţei. Totuşi, managerii nu aplică nici prevederile din noul Cod al muncii, potrivit cărora angajatorul trebuie să stabilească "criterii de evaluare a activităţii profesionale a salariatului". Pe de altă parte, Simina Bleau spune că se observă un comportament mai responsabil din partea angajaţilor nu doar în cazul în care aceştia pleacă în străinătate, dar şi dacă aceştia se mută dintr-un oraş în altul. Astfel, într- un mediu nou, unde existenţa sa este legată de acel loc de muncă, angajatul devine mai responsabil şi implicat în ceea ce face şi de teama de a nu-l pierde, a subliniat oficialul FM Logistic.