ANAF scoate la licitație bunurile unor persoane fizice sau juridice care nu și-au plătit taxele către stat. Autoturismele sunt cele mai frecvente în astfel de licitații, însă există și cu imobile. Toate bunurile sunt scoase la vânzare la prețuri mult mai mici decât piața. Un apartament poate fi achiziționat la valoarea unei mașini second-hand.
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) organizează licitații în care sunt scoase la vânzare bunuri aparținând unor persoane fizice sau juridice care nu și-au plătit taxele către stat. De cele mai multe ori, aceste licitații sunt cu autoturisme, însă se organizează și cu imobile. Indiferent de bunul scos la vânzare de Agenție, prețurile sunt cu mult sub cele ale pieței.
Majoritatea românilor știu că pot face o afacere bună achiziționând bunurile pe care ANAF le scoate la licitație. Direcția Regională a Finanțelor Publice Cluj – Napoca a scos la vânzare un apartament din municipiul Satu Mare, care poate fi achiziționat la prețul unei mașini la mâna a doua.
Licitația pentru apartamentul din Satu Mare este programată pe 6 iulie, iar prețul de pornire al imobilului este de 35.850 de lei, adică puțin peste 7.000 de euro. Imobilul are o suprafață de 36,5 mp.
„Directia Generală Regională a Finanțelor Publice Cluj-Napoca, Administrația Județeană a Finanțelor Publice Satu Mare, Serviciul Colectare Executare Silită Persoane Juridice, vinde prin licitaţie apartament cotă 1/2, suprafață de 36.50 mp, valoare 35.850 lei. Data și locul vânzării – în ziua de 06.07.2023, ora 10,00, în localitatea Satu Mare, strada Piața Romana nr.3-5”, a transmis ANAF pe contul de Facebook dedicat valorificării de bunuri.
Cum poți participa la licitația organizată de ANAF
Persoanele interesate de apartamentul din Satu Mare pot merge să îl vizioneze până cel târziu pe 5 iulie. Vizionările se fac între orele 9:00 și 12:00. Adresa apartamentului este pe Aleea Jiului din Municipiul Satu Mare, iar licitația va avea loc la sediul ANAF din Piața Romană nr. 3-5, din Satu Mare.
Licitațiile ANAF au un set de reguli. Persoanele care vor să participe trebuie să depună, cu cel puțin o zi înainte de data licitației, următoarele documente:
• oferta de cumpărare;
• dovada plăţii taxei de participare sau a constituirii garanţiei sub forma scrisorii de garanţie, reprezentând 10% din preţul de pornire a licitaţiei. La fiecare anunț se găsește și contul IBAN pentru plata respectivă.;
• împuternicirea persoanei care îl reprezintă pe ofertant;
• pentru persoanele juridice române, copie de pe certificatul unic de înregistrare eliberat de oficiul registrului comerţului;
• pentru persoanele juridice străine, actul de înmatriculare tradus în limba română;
• pentru persoanele fizice române, copie de pe actul de identitate;
• pentru persoanele fizice străine, copie de pe actul de identitate/paşaport;
• declaraţia pe proprie răspundere a ofertantului prin care certifică faptul că nu este persoană interpusă cu debitorul.