Preşedintele ANAF, Mirela Călugăreanu, a spus că Fiscul avea acces la informaţii despre conturi şi până acum. Iar românii cinstiţi nu au motive de îngrijorare.
Preşedintele ANAF a ţinut să sublinieze faptul că Fiscul avea acces la conturile românilor şi înainte.
„Aş dori să clarific două aspecte care au prezentat interes public în această perioadă, a spus preşedintele ANAF. În prmul rând, aș dori să subliniez că Fiscul avea acces la informaţii privind conturile bancare şi până acum, de mulţi ani.
Modificarea legislativă ce a fost adoptată reprezintă transpunerea unei directive europene care vizează toate statele membre ale Uniunii.
Vorbim deci despre un instrument mult mai eficient de prevenire a spălării banilor şi a combaterii finanţării terorismului.
Organizarea Registrului central electronic pentru conturile bancare se integrează perfect în procesul de informatizare al ANAF. Şi de aceea legiuitorul a ales ca Agenţia Naţională de Administrare Fiscală să administreze acest Registru”, a subliniat Mirela Călugăreanu.
ANAF: Românii corecţi nu au motive să fie neliniştiţi
„Pe această cale vreau să liniştesc contribuabilii români corecţi. Subliniez încă o dată că domeniul vizat este cel al spălării banilor şi al combaterii finanţării terorismului.
Iar interesul din această perspectivă este atât al autorităţilor statelor membre ale Uniunii Europene, dar şi al cetăţenilor”, a mai susţinut Călugăreanu, la conferinţa Bugetul de stat şi bugetele economiei reale: Fiscalitatea 2021.
Preşedintele ANAF: „Contribuabilii care accesează eşalonarea simplificată - şi aşa cum deja am făcut public - a reprezentat şi pentru noi un mare succes, pentru că numărul contribuabililor care au accesat eşalonarea simplificată este de peste 31.000, în timp ce eşalonările clasice acordate în perioada 2011 şi până în prezent sunt de 13.000, cum spuneam eşalonarea simplificată reprezintă pentru contribuabili o posibilitate de a nu face obiectul executării silite. Şi cum prea bine cunoaşteţi deja, vorbim de o simplă cerere.
Doar o cerere pe care contribuabilul trebuie să o depună. Nu mai vorbim de documente stufoase, de garanţii şi de alte elemente de birocraţie din această perspectivă”.
ANAF, despre implementarea facturii electronice
„Dacă ne gândim la măsurile pe care deja le-am luat în Agenţie, cuplate cu ceea ce înseamnă digitalizare, adică operaţionalizarea SAF-T-ului, interconectarea caselor de marcat şi implementarea facturii electronice, estimările noastre, ca de altfel şi ale experţilor externi cu care am colaborat şi anul trecut şi colaborăm şi în acest an, sunt că vor contribui la creşterea ponderii veniturilor în PIB între 2,5 şi 3%. Asta doar din perspectiva eficientizării ANAF, fără să discutăm alte probleme”, a mai declarat preşedintele ANAF.