Asociația Marilor Rețele Comerciale consideră că introducerea unui impozit minim pe cifra de afaceri ar trebui să fie reglementată separat. În acest context, AMRCR arată că nu este de acord cu măsură luată de Guvernul Ciolacu.
AMRCR este de părere că introducerea unui impozit minim pe cifra de afaceri ar trebui să fie subiectul unei reglementări separate. De asemenea, spun că trebuie să asigure echitatea fiscală în funcţie de specificul fiecărei activităţi economice.
„Reglementarea propusă nu vizează un comportament fiscal, ci cifra de afaceri, stabilită fără niciun fel de criterii justificative la valoarea de 50 milioane euro. Cu alte cuvinte, tot ceea ce trebuie evitat pentru a nu deveni subiectul acestei reglementări, nu este un anumit comportament fiscal – care a fost invocat ca bază pentru această reglementare – ci doar simpla atingere a unei anumite cifre de afaceri fără alte criterii sau circumstanțieri”, se arată AMRCR.
Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România, despre taxă
În comunicat se mai arată că există domenii economice unde nicio companie nu poate ajunge la o cifră de afaceri de acest cuantum. Însă în altele atingerea unui asemenea prag nu este neapărat una excepțională.
„Acest specific trebuie să se regăsească şi în natura deducerilor care se aplică şi nu pentru o formulă de calcul în abstract. Echitatea fiscală ar necesita o abordare diferenţiată a modalităţii şi nivelului la care un astfel de impozit minim ar putea fi luat în considerare – după cum se arată şi în propunerea Concordia”.
Impozit pe profit. Sursa foto: Pixabay
Mai mult, ei spun că situaţii neprevăzute pot apărea chiar în urma adoptării unor reglementări legislative sau unor intervenţii administrative ale statului. Cum ar fi subvenţii, preţuri diferenţiate pentru acces la utilităţi, ajutoare. Toate acestea pot pot influenţa funcţionarea pieţei în detrimentul companiilor.
„Acelaşi lucru este valabil şi în cazul unor situaţii economice şi adverse apărute independent de voinţa companiilor. Cum s-a putut vedea în ultima perioadă: pandemii, război. În acest caz, aplicarea unui procent mai redus – de exemplu 0,5% pentru primul an în care se înregistrează situaţia respectivă – ar fi de asemenea un factor de abordare echitabilă a fiscalităţii, spun companiile”.
Pachetului fiscal în forma propusă de Guvern poate genera efecte colaterale
Adoptarea pachetului fiscal în forma propusă de Guvern spre asumare poate genera efecte colaterale.
„În acest sens am putut vedea şi luarea de poziţie a Ministrului Boloş. Că direcţionarea a 1% din cifra de afaceri către investiţii poate să fie o alternativă la impunerea impozitului minim. Subliniem cu tărie ca în evaluarea activitatii acestor companii nu trebuie uitat sau ignorat faptul că reprezintă unii dintre cei mai mari angajatori pentru forţa de muncă locală care continuă să aibă stabilitate în România”, se arată în comunicat.