Chiar dacă nivelul de dioxid de carbon nu pare să fi scăzut cine știe cât în perioada măsurilor draconice luate pentru a opri răspândirea SARS-Cov-2, continuă testele pentru înlocuirea motoarelor care folosesc motorină și benzină, inclusiv în industria aviatică. E o piață imensă, iar cine va reuși să doteze vechile avioane cu motoare electrice poate câștiga sume amețitoare.
Un mare succes în această cursă a înregistrat producătorul de motoare electrice MagniX, care a pus un motor de 750 watt pe un avion Cessna Grand Caravan capabil să transporte până la 9 persoane, anunță dailymail.co.uk.
Primul test, un zbor de 30 de minute deasupra Moses Lake din statul american Washington, a fost un succes uriaș, dat fiind că a fost vorba de cel mai mare avion care s-a ridicat vreodată de la sol cu ajutorul unui motor electric. Compania anunță că speră ca până anul viitor să scoată pe piață motoare capabile să asigure o autonomie de zbor de 160 de kilometri.
Instalația de la Moses Lake, unde a fost testat avionul electric, a fost cândva folosită ca un loc de aterizare alternativ pentru navetele spațialăafirmă compania MagniX
Roei Ganzarski, directorul executiv al MagnixX, a declarat pentru ziarul The Guardian că motoarele electrice pentru avioane sunt foarte importante pentru reducerea impactului emisiilor de carbon.
El a subliniat, totodată, că zborurile vor fi mai ieftine până la 70%. Deocamdată, apreciază Ganzarski, tehnologia bateriilor poate susține o autonomie de zbor de până la 500 de mile, dar se lucrează intens la noi soluții pentru industria aerospațială. Compania magniX susține că ar fi posibil ca și aeronave cu până la 100 de locuri să zboare cu motoare alimentate exclusiv de electricitate, dar probabil va fi nevoie de câteva decenii până să se ajungă acolo.
MagniX nu este singura multinațională interesată de motoarele electrice pentru aeronave. Companii cunoscute ca Airbus, Embraer și Rolls-Royce lucrează și ele la aviația electrică, iar NASA a creat recent un „design de testare” pentru viitorul eAviation.