Consiliul Naţional al Audiovizualului a anunțat că în ultimele cinci luni a aplicat 15 amenzi şi 11 somaţii publice pentru emisiuni în care s-a discutat despre pandemie sau vaccinare.
Televiziunile din România au fost asaltate cu amenzi de la CNA pentru emisiunileîn care s-a vorbit depre pandemie şi vaccinare, încălcând prevederi din Legea audiovizualului referitoare la informarea corectă, protejarea demnităţii umane şi xenofobie.
„Reunit în şedinţe publice, ce au avut loc uneori şi de trei ori pe săptămână, în ultimele cinci luni, Consiliul a analizat rapoartele de monitorizare întocmite pentru diverse emisiuni în cadrul cărora s-au abordat subiecte legate de pandemie sau de vaccinare şi, constatând încălcarea prevederilor legislaţiei audiovizualului, au fost aplicate radiodifuzorilor 26 de sancţiuni, dintre care 15 amenzi (în cuantum de 305.000 lei) şi 11 somaţii publice”, informează CNA în comunicat.
Au primit amenzi şi sancţiuni posturile de televiziune Antena 3, România TV, Naşul TV, Realitatea Plus, Metropola TV, Kapital TV şi postul Radio Dobrogea
-Postul Antena 3 (75.000 de lei),
-România TV (40.000 de lei),
Naşul TV (160.000 de lei),
Realitatea Plus (10.000 de lei),
Kapital TV (10.000 de lei),
Radio Dobrogea (10.000 de lei)
După dezbateri în şedinţe publice, membrii Consiliului au luat măsuri punctuale şi, începând cu data de 16 martie 2020, au transmis instrucţiuni şi recomandări, prima dintre acestea fiind cea referitoare la asigurarea respectării de către furnizorii de servicii media audiovizuale a măsurilor dispuse pe durata instituirii stării de urgenţă.
CNA susţine că membrii Consiliului au luat „măsuri punctuale pe parcursul întregii perioade
„Chiar de la începutul pandemiei, în anul 2020, CNA a transmis tuturor radiodifuzorilor 12 recomandări referitoare la situaţia epidemiologică determinată de răspândirea COVID-19, printre acestea fiind campanii de informare a populaţiei cu privire la reducerea riscurilor de apariţie şi de răspândire a îmbolnăvirilor, încurajarea utilizării metodelor de plată electronice prin intermediul serviciilor ghiseul.ro, campanii precum Sunt doar un om, Sprijin pentru persoanele vulnerabile în contextul epidemiei COVID-19, #împreună privind dotarea cu aparatură a spitalelor din România etc. Au fost emise şi cinci recomandări care au ca obiect desfăşurarea campaniilor electorale în contextul pandemiei”, mai precizează CNA.
În anul 2021, după ce Consiliul s-a putut reuni având cvorumul necesar (în perioada 9 februarie -12 mai nu au putut avea loc şedinţele publice ale CNA, Parlamentul nefăcând numirile pentru posturile de membru rămase vacante) au fost emise cinci recomandări privind campanii de informare publică referitoare la vaccinarea împotriva virusului SARS-CoV-2”, potrivit comunicatului CNA.