Ambasada in Second Life

Ambasada in Second Life

Suedia e prima tara care stabileste relatii cu un teritoriu virtual.

Suedia isi va deschide o ambasada in Second Life, o lume virtuala existenta exclusiv pe internet, fiind prima tara care stabileste relatii diplomatice cu un teritoriu ce nu exista in realitate, relateaza BBC. Initiativa este una cat se poate de serioasa si reflecta importanta tot mai mare pe care a capatat-o universul virtual.

Second Life (A doua viata) are trei milioane de utilizatori, care isi creeaza avataruri si interactioneaza in aceasta lume, astfel ca o ambasada deschisa aici ar putea oferi informatii despre Suedia foarte multor oameni.

Decizia autoritatilor suedeze vine dupa ce mai multe mari companii si-au facut magazine virtuale in aceasta lume, ce atrage zilnic noi si noi locuitori. Faptul ca granita dintre real si imaginar se estompeaza tot mai tare a fost subliniat in decembrie de stirea privind aparitia primului milionar in dolari, care a facut avere din tranzactii incheiate in cadrul jocului Second Life.

Ne puteți urmări și pe Google News

Proiectul Second Life este creatia unei companii americane numite Linden Labs, bazele acestei lumi virtuale fiind puse in perioada 2002-2003. Jocul a intrat in atentia presei internationale anul trecut, iar popularitatea sa a crescut fantastic in urma mediatizarii intense.

Daca in octombrie 2006 erau un milion de utilizatori inregistrati, in prezent, numarul rezidentilor din Second Life a trecut de trei milioane. Evident, multe dintre conturile create raman inactive saptamani si luni de-a randul, dar, chiar si asa, potrivit statisticilor, la orice ora din zi si din noapte peste 12.000 de cetateni sunt "acasa" in lumea virtuala.

Mai mult decat un joc Unii experti contesta definitia de "joc" data acestui program pentru ca, in Second Life nu sunt puncte de castigat, niveluri de parcurs, nici invingatori sau invinsi. Rezidentii pot in schimb sa viziteze lumea virtuala ca si cum ar fi una reala.

Ei se intalnesc cu alti utilizatori, prin intermediul avatarurilor, pot participa la diverse activitati individuale sau de grup si chiar sa cumpere proprietati ori servicii virtuale de la alti utilizatori.

Banii virtuali utilizati in aceasta lume, dolarii Linden, sunt convertibili in dolari adevarati. Asa se face ca, in urma cu o luna, Anshe Chung, aflata in spatele avatarului Ailin Graef, a devenit milionara in dolari gratie afacerilor imobiliare derulate in Second Life.

De asemenea, unii utilizatori dintre cei care achita cotizatii pentru a avea mai multe drepturi decat simplii membri, primesc salarii care se ridica la 300-400 dolari Linden pe saptamana. Impactul crescand pe care jocul il are asupra lumii reale a determinat Agentia Reuters sa-si deschida un birou in acest univers virtual.

FIRST LIFE

Viata reala sau viata imaginara Numarul mare de oameni care-si petrec timpul in lumea virtuala l-a determinat pe un canadian sa realizeze un joc-parodie, intitulat "Get a First Life", care ii indeamna pe utilizatori sa-si traiasca mai intai viata reala. In timp ce SL atrage utilizatorii de internet cu slogan "Inscrieti-va astazi: e gratis", jocul-parodie le spune "Iesiti afara la aer: e gratis".

Canadianul Darren Barefoot are cateva sugestii simple pentru cei care nu stiu cu ce si-ar putea umple timpul in lumea reala: "Munciti. Faceti copii. Muriti". Prieteniile intre avataruri se pot transforma in povesti de dragoste virtuale, insa canadianul incearca sa atraga atentia ca, daca s-ar dezlipi de monitoare, oamenii ar putea experimenta, in lumea reala, dragostea adevarata.