Cum au reuşit să vândă maşinile de două ori mai scump

Cum au reuşit să vândă maşinile de două ori mai scump

Introducerea taxei auto pentru maşinile înmatriculate înainte de 2007 adusese firma de leasing Fleet Management Services în situaţia de a fi pe cale să încheie un contract de vânzarea a unui pachet de 20 de maşini Renault şi Volkswagen, ieşite din contracte de leasing, pentru 2.200 – 2.300 de euro bucata, potrivit lui Daniel Ivan, director executiv FMS.

"Doar taxa auto pentru aceste maşini era de circa 2.000 de euro, potrivit legislaţiei de la începutul lui ianuarie. Găsisem o firmă care cumpăra maşinile pentru componente şi eram pe cale să semnăm contractul, când au apărut primele zvonuri că taxa auto pentru maşinile înmatriculate înainte de 2007 ar putea fi suspendată. Am sistat vânzarea şi, după apariţia ordonanţei, am reuşit să vindem cu 4.000 – 4.500 de euro bucata", a spus acesta.

FMS are un parc auto de 2.400 de maşini, principalele mărci fiind Skoda, Dacia, Renault, Opel, Volkswagen, Peugeot. Compania derulează atât contracte de leasing operaţional (442 de maşini), cât şi de management de flotă (1970 de maşini).

Clienţii companiei sunt din domeniile farma, retail, energie, agricultură, industrie, cel mai mare client fiind A&D Pharma.

Cele mai multe contracte sunt încheiate pentru patru ani. Potrivit lui Ivan, mulţi dintre cienţi au prelungit contractele în criză ceea ce le-a dat acces şi la un preţ de închiriere mai bun. Multe contracte au ajuns la maturitate anul trecut, iar clienţii au încheiat altele noi, ceea ce a condus la majoarrea business-ului pentru companiile de profil.

Potrivit lui Ivan, piaţa de leasing operaţional a crescut cu circa 20% anul trecut şi ar putea creşte cu 20% şi în 2012. FMS a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de trei milioane de euro şi un profit operaţional de 536.000 de euro. În 2010 compania a obţinut un profit operaţional de 380.000 de euro.

Ne puteți urmări și pe Google News