Termoficare cu probleme: "Am fost inundat când s-au încălzit caloriferele"

Termoficare cu probleme: "Am fost inundat când s-au încălzit caloriferele"

Odată cu probele la termoficare, locatarii riscă să se trezească cu apă în propriile case, dar şi în cele ale vecinilor

Pentru bucureşteanul Florian Grecu, dezmorţirea caloriferelor a adus o problemă neaşteptată. "La începutul lunii trecute, la Blocul 59 de pe strada Luica din Capitală au fost anunţate probele la termoficare pentru data de 16 octombrie", îşi începe relatarea bărbatul. Testele anuale sunt necesare pentru ca RADET să depisteze unde sunt probleme legate de asigurarea căldurii: ţevi sparte, înfundate şi presiune redusă în punctele termice. În zilele în care se fac aceste probe, toată instalaţia blocului trebuie să fie sigilată.

  • De ce plătim scump FRIGUL din casă. CET-urile sunt falimentare iar conductele sunt ŞVAIŢER

"Probele nu au avut loc în data de 16, cum erau anunţate, ci în ziua de 24 octombrie, dimineaţa, fără să se mai anunţe locatarii. Eu nu eram acasă şi pentru că stau la ultimul etaj, din cauza presiunii a sărit robinetul de la calorifer şi mi s-a inundat casa, ca şi cea a vecinilor de sub mine. Acum mi se cer, de către vecini, despăgubiri de 1.500 de lei", ne mai spune acesta. După ce a fost inundat, bărbatul a început lupta pentru recuperarea pagubelor cu asociaţia de locatari, dar şi cu RADET.

  • "Mi s-au pus penalităţi abuzive la întreţinere"

Asociaţia dă vina pe RADET, regia-pe locatari "De la asociaţia de locatari mi s-a spus că s-a lipit un anunţ primit de la RADET privind aceste probe. Dar biletul era fără antet, fără semnătură, fără a se preciza ora la care au loc probele. Mai mult, testele erau anunţate pentru ziua de 16 octombrie şi ele au avut loc pe data de 24 octombrie", mai reclamă bucureşteanul. La asftel de reclamaţii reprezentanţii RADET precizează că probele la cald sunt cunoscute, fiind anunţate inclusiv prin mass-media. "Ştim că există reclamaţii de la cea de-a două probă la cald deşfăşurată în luna octombrie. Noi am anunţat şi în presă, pe site şi la asociaţiile de locatari. RADET are răspundere până la contor. Asociaţia de locatari răspunde de ţevile comune, în timp ce caloriferul din casă şi ţevile din apartament sunt ale proprietarului. Dacă nu are montate caloriferele cum trebuie sau ţevile sunt desprinse - proprietarul răspunde, nu Regia", este de părere Ion Voicu, director general RADET.

  • HARTA GIGACALORIEI. Unde locuiesc românii care vor plăti FACTURI URIAŞE pentru ÎNCĂLZIRE. De ce sunt bucureştenii avantajaţi

O alta problemă legată de instalaţia de termoficare din bloc este reprezentată de ţevile înfundate care nu permit ca agentul termic să ajungă la etajele superioare dintr-un imobil. "S-au făcut, luna trecută, probele la cald şi am constat că nu aveam căldură în apartament. Am fost la preşedintele de bloc şi în urma verificărilor s-a depistat că reţeaua din bloc este înfundată de la etajul şapte în sus. Ni s-a spus că noi trebuie să punem bani să desfundăm reţeaua", reclamă Ionela Atodiresei din Constanţa.

  • ÎNTREŢINEREA SE DUBLEAZĂ în Bucureşti! Oprescu nu mai dă subvenţii, aşa cum a promis

"S-au făcut probe la căldură fără să fi m anunţaţi şi trei apartamente din bloc au fost inundate." FLORIAN GRECU, reclamant Habitat cere majorarea subvenţiei Liga Asociaţiilor de Proprietari "Habitat" atrage atentia asupra faptului ca OU 7O1/2O11 privind măsurile de protecţie socială din perioada rece nu acoperă majorarea anunţată a facturilor. Astfel, conducerea Ligii crede că persoanele cu venituri sub 400 de lei ar trebui să aibă un ajutor social în valoare de 90% din valoarea facturii la întreţinere.

Ne puteți urmări și pe Google News