Chiar dacă fac parte din partide aflate pe poziţii adverse, cei trei reprezentanţi ai instituţiilor amintite semnează un demers comun pentru o cauză clară: amenajarea unei legături directe la autostradă care să deservească principalele oraşe ale judeţului.

Autostrada ignoră principalele oraşe
Vicepreşedintele CJ Hunedoara, Tiberiu Balint (PNL), primarul Devei, Petre Mărginean (PC) şi primarul Hunedoarei, Viorel Arion (PDL) au anunţat astăzi semnarea unui memoriu comun, adresat CNADNR, Ministerului Transporturilor, primului ministru şi parlamentarilor de Hunedoara prin care se solicită realizarea unei legături cu A1 – Nădlac – Sibiu. Nici Deva şi nici Hunedoara nu beneficiază acum de vreo legătură directă cu autostrada. Soluţia de la Şoimuş (lângă Deva) este provizorie, întortocheată şi, mai rău, provoacă accidente, nodul (definitiv) de la Simeria Veche este destul de departe, iar cel de la Orăştie este şi mai greu de accesat de traficul dinspre principalele oraşe ale judeţului. Mai mult, turiştii care doresc să viziteze, de exemplu, Castelul Corvinilor de la Hunedoara, se rătăcesc pentru că nu ştiu unde anume să coboare de pe autostradă. Vara trecută au fost sute de cazuri de acest gen. În plus, din partea unor companii din zonă apar ameninţări cu relocarea producţiei.

Petre Mărginean (PC) – "Asta-i alianţa' lu' peşte"

Întrebat de ce nu încearcă să facă lobby pe linie de partid la Bucureşti, mai ales că face parte din Partidul Conservator, aflat acum în alianţa de la putere, primarul Devei, Petre Mărginean, a răbufnit: "Ce alianţă?! Asta-i alianţa lu' peşte! Nu e vorba de politică aici. E vorba de o chestiune care ţine de o minte normală. Nu poţi să izolezi 120.000 de oameni. Sunt şi companii care ameninţă că pleacă din zonă. Dacă nu vom avea o legătură directă cu autostrada, întregul judeţ va avea foarte mult de suferit din punct de vedere economic şi, implicit, social. Am făcut demersuri pentru o legătură directă cu autostrada încă de anul trecut. Nimic. Doar promisiuni. Am impresia că la Bucureşti se doreşte apariţia unei regiuni autonome Hunedoara. Ce să facem acum? Să începem şi noi să ne gândim la un imn şi la un drapel?".

Tiberiu Balint (PNL) – "E greşeala CNADNR"
Vicepreşedintele CJ Hunedoara, Tiberiu Balint (PNL) admite că parte din vina lipsei unui nod la autostradă pentru Deva şi Hunedoara aparţine şi foştilor primari din cele două localităţi, care nu s-ar fi conformat cerinţelor CNADNR înainte de întocmirea proiectului pentru autostradă. Totuşi, în opinia lui Balint, CNADNR ar fi trebuit să ţină cont de un act pe care l-a avizat în 2008: "Atunci s-a întocmit un plan urbanistic zonal pentru conurbaţie (oraşele Deva, Simeria şi Hunedoara formează un triunghi cu laturi de doar 15 – 20 de kilometri – n.red.). În acel plan, avizat şi de CNADNR şi de Ministerul Transporturilor şi de Ministerul Dezvoltării, era prevăzută o legătură cu autostrada în dreptul localităţii Sântuhalm, legătură care să deservească destul de bine atât Deva cât şi Hunedoara. Per ansamblu, vorbim despre o greşeală a Companiei de drumuri, greşeală pe care trebuie să şi-o repare. Sebeşul, cu o populaţie de 20.000 de locuitori (28.000 – n.red.) are trei legături la autostradă, noi, cu 120.000 nu avem niciuna. E inadminsibilă greşeala asta".
Tiberiu Balint adaugă că este tentat să creadă că problema izolării oraşelor Deva şi Hunedoara de autostradă este ignorată la Bucureşti "din motive politice"

Viorel Arion (PDL) – "Am tot întrebat, n-am primit niciun răspuns"

Şansele ca demersul edililor hunedoreni să aibă succes par mici, dacă e să ne luăm după experienţa primarului Hunedoarei, Viorel Arion, în relaţia cu CNADNR. În vara anului trecut, Viorel Arion a cerut explicaţii pentru faptul că pe autostrada Deva – Orăştie nu există indicatoare pentru oraşul Hunedoara. Răspunsul CNADNR a fost simplu: Hunedoara nu e pe traseul autostrăzii şi nici pe vreun drum naţional care intersectează şoseaua de mare viteză. "Apoi, în iarna trecută, am obţinut promisiunea că CNADNR-ul va discuta cu IGP-ul problema. N-a mai venit apoi niciun răspuns. Cu două luni în urmă am cerut să închiriem noi, pe autostradă, spaţii publicitare pe care să amplasăm indicatoare şi bannere de promovare a Castelului Corvinilor. Nici de data aceasta n-am primit vreun răspuns", adaugă Arion.