Alianţă între motociclişti şi poliţişti

Alianţă între motociclişti şi poliţişti

Agitaţie mare sâmbătă, pe DN 1: steguleţe colorate, haine de piele şi mulţi cai-putere "sub şa" au ocupat şoseaua Bucureşti - Braşov.

Zeci de motociclişti hotărâţi să contrazică statisticile care arată că numărul accidentelor provocate de ei a crescut simţitor, au mărşăluit pe DN 1 alături de poliţişti ca să demonstreze că viteza legală poate fi o opţiune şi pentru vitezomanii pe două roţi.

„Înarmaţi“ cu steaguri imprimate cu mesajul „Condusul este o plăcere, accidentele NU au ce căuta în trafic!“, motocicliş tii s-au alăturat oamenilor legii într-o campanie de sensibilizare a conducă torilor auto. Motoarele au ocupat traseul Bucureşti - Otopeni - Ploieşti - Sinaia - Predeal - Braşov, un veritabil drum al morţii, datele oficiale arătând că aici se petrec cele mai multe accidente rutiere. Acţiunea organizată în weekend face parte din campania preventivă „Stop accidentelor rutiere! Viaţa are prioritate!“, desfăşurată la nivel naţional. Statistică neagră: 500 de accidente în jumătate de an Teribilismul, drumurile proaste şi ignoranţa şoferilor au făcut ca, în ultimele şase luni, numai în Capitală să aibă loc aproape 500 de accidente rutiere, soldate cu 6 morţi, 150 de persoane rănite grav, iar alte 494, rănite uşor. Toate aceste incidente au un singur numitor comun: autovehiculele pe două roţi.

Aşa reiese din bilanţul Brigăzii de Poliţie Rutieră, care arată că, deşi motocicletele şi scuterele reprezintă 2% din totalul autovehiculelor înmatriculate, ponderea acestora la numărul total de accidente petrecute în Bucureşti este de aproape 10 ori mai mare. Specialiştii spun că bulevardele Magheru, Lascăr Catargiu, Drumul Taberei, Unirii sau Calea Dorobanţilor sunt adevărate „zone de turat“ motorul. Fie că se strecoară printre maşini, fie fac demonstraţii „de îndemânare“, motocicliş tii îi sperie atât pe pietoni, cât şi pe ceilalţi conducători auto, care îi numesc, simplu, „donatori de organe“.

„Pe de-o parte se întâmplă să-ţi apară deodată în faţa maşinii, fără să-l fi văzut în vreo oglindă retrovizoare. Fac adevărate slalomuri în trafic şi circulă în oraş cu o viteză excesivă. Să nu mai vorbim de «reţeta» perfectă pentru producerea unui accident: şofer începă tor care conduce un bolid şi un motociclist care atinge suta de kilometri în câteva secunde“.

Ne puteți urmări și pe Google News