Practica extrem de răspândită, ca un medic, după ce consultă un pacient în spitalul de stat, să îi recomande să meargă la o clincă privată, unde lucrează tot el, pentru a câștiga bani de pe urma acelor servicii medicale, este „conflict de interese”, spune ministrul Sănătății, Alexandru Rafila.
Ministrul Sănătății, Alexandru Rafila, este de părere că trebuie să se oprească cumva această practică: „spunem ori la public, ori la privat - dar trebuie foarte clar să eliminăm conflictele de interes”.
„E o problemă la care tot ne gândim, sunt diverse dezbateri în zona publică, nu neapărat medicală, dar şi în zona medicală, legat de această combinaţie de slujbe în sectorul privat şi în sectorul public. Cred că lucrurile trebuie, nu ştiu dacă trebuie neapărat separate – adică să spunem ori la public, ori la privat - dar trebuie foarte clar să eliminăm conflictele de interese.
Cred că aici este primul lucru. Conflictul de interese, vă dau un exemplu în care un pacient este primit în zona publică şi îndrumat spre zona privată unde practică aceeaşi persoană, ăsta e un conflict de interese în mod evident şi trebuie să găsim resurse să eliminăm acest tip de conflicte de interese fie printr-o legislație, fie prin educație, prin implicarea organizațiilor profesionale”, a declarat ministrul Rafila.
Alexandru Rafila, despre comportamentul medicilor la stat şi la privat
Ministrul Sănătății refuză să creadă că un medic care în sectorul public se poartă urât şi îşi îndrumă pacientul către sectorul privat nu cred că are succes.
„E uşor de zis, poate că e mai greu de pus în practică. Eu totuşi nu pot să cred că un om poate să fie lipsit de amabilitate atunci când lucrează în sectorul public şi foarte drăguţ, foarte amabil când lucrează în sectorul privat. Eu nu cred că şi un medic care în sectorul public se poartă urât şi îşi îndrumă pacientul către sectorul privat nu cred că are succes.
Noi trebuie să facem în aşa fel încât pacienţii care nu au bani, dar plătesc asigurări direct sau indirect (...) să primească servicii medicale de calitate. Ar fi o abordare demagogică să vă spun că peste tot serviciile medicale sunt identice, sau aproape identice”, a mai spus ministrul.
Alexandru Rafila a spus că managerii spitalelor trebuie să „imprime personalului sanitar dorința de a pune pacientul în centrul actului medical, deoarece în lipsa empatiei se perpetuează neîncrederea pacientului în cadrele medicale, fie că este vorba despre medici, asistenţi sau infirmieri”, a concluzionat ministrul Sănătății, potrivit news.ro.