Evenimentul Zilei > Politica > Alexandru Nazare: Soluţia realizării Autostrăzii Comarnic-Braşov este îmbinarea fondurilor europene cu cele private
Alexandru Nazare: Soluţia realizării Autostrăzii Comarnic-Braşov este îmbinarea fondurilor europene cu cele private

Alexandru Nazare: Soluţia realizării Autostrăzii Comarnic-Braşov este îmbinarea fondurilor europene cu cele private

Deputatul PNL Alexandru Nazare consideră că soluţia realizării Autostrăzii Comarnic-Braşov este îmbinarea fondurilor europene cu cele private, pe un model recomandat de Comisia Europeană, şi că tergiversarea concesiunii Comarnic-Braşov este doar 'o tentativă de a ascunde eşecul şi a pasa responsabilitatea'.

"Premierul Ponta ne tot ameninţă periodic că Autostrada Comarnic-Braşov e ca şi făcută. Ba că e gata în 2016 – iar dacă nu, el nu mai candidează -, ba că stau să înceapă lucrările, ba că e gata proiectul. Cred că e evident pentru toată lumea, însă, că din 2016 premierul Ponta ar trebui să dispară din viaţa politică pentru că Autostrada Comarnic-Braşov nu va fi gata. Anunţul ministrului Rus că va continua discuţiile până în aprilie nu face decât să tergiverseze o piesă cu final aşteptat. Niciun finanţator serios nu vine să investească într-un proiect cu studiul de fezabilitate expirat, fără acord de mediu şi cu o valoare incertă", a spus Nazare, citat de Agerpres.

Deputatul PNL apreciază că Guvernul nu valorifică oportunitatea oferită din perspectiva financiară 2014-2020 de a finanţa proiectele de investiţii şi din fonduri europene, şi din fonduri private prin instrumente financiare.

''Comisia Europeană încurajează statele membre să maximizeze impactul fondurilor europene prin îmbinarea cu fonduri private. Au fost astfel de exemple de succes în mai multe state europene: linie feroviară de mare viteză în Portugalia, autostrăzi în Grecia, terminal multimodal în Belgia, infrastructură broadband în Franţa şi multe altele. Pentru România, această soluţie ar putea fi aplicată pentru Autostrada Comarnic-Braşov, care este pe reţeaua TEN-T şi deci poate fi eligibilă pentru fonduri europene, dar este şi atractivă pentru investitorii privaţi datorită valorilor de trafic. Decât să plătim peste 8 miliarde pentru o concesiune prost făcută, mai bine ar lua Guvernul asistenţa celor de la BEI pentru a realiza cu adevărat un proiect viabil economic, finanţat şi cu fonduri europene'', a concluzionat Alexandru Nazare.