Fraudele online sunt din ce în ce mai mai frecvente. Alexandru Chipciu, căpitanul FC Universitatea Cluj, a rămas fără bani în cont din cauza infractorilor cibernetici.
Alexandru Chipciu a fost deposedat de suma 10.000 de euro, în urma unei escrocherii online. Cel mai probabil, cardul liderului U Cluj a fost clonat, iar banca emitentă a fost nevoită să-l despăgubească pe fotbalist. Chipciu susține că nu petrece mult timp în mediul online, iar atunci când o face „scopul” este unul clar: informare doar în anumite domenii: sănătate, sport, nutriție.
Alexandru Chipciu, vicima hackerilor. A fost deposedat de o sumă imensă
„Interesul meu în mediul online: mă uit doar la doctori, la subiecte anti-îmbătrânire, performanță, doar astea urmăresc. Nu știu cine mă urmărește, am o adresă de Instagram, dar sunt paralel. Uneori, văd și poveștile altor oameni, însă nu pe toate.
Mi s-a întâmplat o dată cu cardul, din cont, cred că mi l-a clonat cineva... Și mi-a luat din cont zece mii de euro. Da. Și m-a despăgubit banca", a menționat Alexandru Chipciu, pentru gsp.ro.
Hackerii preferă conturile bancare. Cum pot fi prevenite fraudele bancare
Băncile din România au luat măsuri suplimentare de securitate, pentru a-și proteja clienții împotriva fraudelor online. Românii sunt sfătuiți să nu dezvăluie codul PIN al cardului, să nu introducă datele contului și ale cardului bancar pe site-uri neautorizate, să nu răspundă la mesaje de tip text(SMS)de la numere necunoscute, neoficiale, prin care li se cere accesarea unor linkuri. În caz contrar, contul bancar poate fi fraudat.
Reprezentanții băncilor ne recomandă să evităm accesarea unor „oportunități de investiții,” care vin din partea unor persoane necunoscute, care prezintă aceste oportunități pe e-mail, prin SMS sau telefon, într-un mod neoficial. Aceste persoane pot suna ca și cum ar fi din partea altor bănci. De multe ori, pentru accesarea acestora ți se solicită să transferi sume de bani. Românii sunt sfătuiți să fie atenți cu privire la mesajele pe care le primesc din partea băncilor. În cazul în care suntem informați despre presupuse probleme, date incorecte ale contului bancar, este bine să apelăm noi banca, pentru a ne asigura că am fost contactați în mod real de un angajat al acesteia.