Consilierii Generali ai Capitalei vor discuta astăzi înfiinţarea a 19 societăţi comerciale care ar urma să gestioneze serviciile vitale ale Capitalei. Mai mult, tot firme aflate în subordinea Municipalităţii ar urma să se ocupe de construirea de locuinţe şi gestionarea drumurilor.
Acordul de principiu pentru înfiinţarea a 19 societăţi comerciale ale Municipalităţii, organizarea unu concurs pentru stabilirea logo-ului Capitalei, dar şi aprobarea unor tarife pentru închirierea Arenei Naţionale figurează pe ordinea de zi a şedinţei de marţi a Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB). Astfel, urmează să fie supuse aprobării 19 proiecte de hotărâre prin care se solicită acordul de principiu al CGMB pentru înfiinţarea de societăţi comerciale pe acţiuni deţinute în proporţie de 100% de Municipalitate, care urmează să desfăşoare activităţi în domeniul serviciilor publice.
Primarul general, Gabriela Firea, a dat asigurări că această reorganizare nu presupune niciun fel de disponibilizare din rândul personalului aflat acum în cadrul structurilor PMB, ci, din contră, preluarea acestuia în cadrul societăţilor nou înfiinţate şi crearea de noi locuri de muncă. De asemenea, pe ordinea de zi se află şi adoptarea unui nou regulament de organizare şi funcţionare a CGMB, în condiţiile în care regulamentul adoptat în 2015 a fost suspendat, după ce Prefectura Bucureşti a formulat acţiune împotriva hotărârii din 2015 care prevedea adoptarea acestuia.
Consilierii generali ai Capitalei urmează să se pronunţe şi asupra înfiinţării funcţiei de administrator public la nivelul municipiului Bucureşti, în cadrul aparatului de specialitate al primarului general. Administratorul public, în baza unui contract de management încheiat cu primarul general, va putea îndeplini atribuţii de coordonare a aparatului de specialitate al primarului, a serviciilor şi instituţiilor publice de interes local, precum şi a societăţilor comerciale înfiinţate de Consiliul General. Un alt proiect de hotărâre prevede tarifele de închiriere pentru evenimentele care se desfăşoară pe Arena Naţională. Sumele încasate vor constitui venituri proprii la ALPAB şi PMB, fiind distribuite în mod egal între acestea. Contractele de închiriere pentru evenimente vor fi încheiate de către ALPAB, care va încasa şi chiria aferentă. Preţurile vor putea fi actualizate anual.
Mai exact, este vorba despre următoarele tarife: campionatul intern de fotbal, Cupa Ligii şi Cupa României, meciuri ale echipei naţionale - 13.000 de euro/eveniment; UEFA Champions League - 28.000 de euro/eveniment, UEFA Europa League - 23.000 de euro/eveniment; evenimente culturale - 18.000 euro/eveniment; evenimente speciale, cu închiriere inclusiv a Arenei Naţionale - 30.000 de euro/eveniment.
Consilierii urmează să se pronunţe şi asupra proiectului care prevede că Administraţia Spitalelor şi Serviciilor Medicale Bucureşti va putea închiria spaţii situate în incinta celor 20 de spitale aflate în administrarea sa.
Un alt proiect de pe ordinea de zi este cel în baza căruia Consiliul Local al Sectorului 1 va fi împuternicit să hotărască cu privire la încheierea unei înţelegeri de cooperare între acest sector al Capitalei şi Sectorul Centru al Municipiului Chişinău din Republica Moldova. Totodată, Primăria ar putea organiza un concurs public pentru realizarea unui logo reprezentantiv al oraşului. Conform proiectului de hotărâre, lucrarea va trebui să aibă un design atractiv, să fie uşor recognoscibilă, să îmbine elemente care să reflecte tradiţia istorică a Bucureştiului cu elemente care să ţină cont de tendinţele actuale, să permită declinarea ulterioară a unor brand-uri sectoriale (Bucureşti cultural, Bucureşti turistic, Bucureşti muzical, Bucureşti sportiv etc.).
Va fi supusă votului şi aplicarea unei norme interne a Municipiului Bucureşti privind procedura simplificată proprie pentru achiziţiile publice de servicii hoteliere sau de catering. Este vorba despre servicii a căror valoare estimată, fără TVA, este cuprinsă între 132.519 şi 3.334.050 lei.
Pentru ce vrea edilul-şef să înfiinţeze societăţi:
- servicii de coordonare/consultanţă pentru proiectele de infrastructură mare ale Municipiului Bucureşti
- gestionarea unitară a fondului imobiliar al Municipiului Bucureşti
- dispecerizarea activităţii de transport local de persoane
- managementul sistemelor integrate de trafic, informare călători şi management al flotei transportului public
- administrarea drumurilor
- administrarea parcărilor publice
- administrarea parcurilor, grădinilor publice, a lacurilor şi ştrandurilor de pe raza Municipiului Bucureşti
- serviciul de administrare a reţelei de agrement a Municipiului Bucureşti
- administrarea spaţiilor publicitare
- întreţinerea materialului lemnos situat pe spaţiile verzi aflate pe domeniul public al Municipiului Bucureşti
- asigurarea protecţiei şi siguranţei obiectivelor de interes public şi privat
- consolidarea clădirilor cu risc seismic
- servicii în tehnologia informaţiilor
- construirea, dezvoltarea şi administrarea de baze sportive şi terenuri de sport
- punerea în valoare şi exploatarea obiectivelor turistice din Capitală, precum şi promovarea Municipiului Bucureşti ca destinaţie turistică
- producerea, furnizarea energiei electrice şi termice, servicii energetice şi de mentenanţă
- realizarea activităţilor necesare asigurării serviciului de iluminat public
- administrarea şi dezvoltarea infrastructurii unităţilor sanitare ale municipalităţii
- protecţia civilă şi activităţile de voluntariat specifice acesteia.