Executivul a propus, în cadrul proiectului de modificare a Codului Administrativ în Parlament, ca primăriile să aibă adrese de mail oficiale.
Practic, instituţiile trebuie acum convinse să renunţe la adresele clasice folosite în prezent. Specialiştii în securitate cibernetică spun că nu este o practică obişnuită ca instituţiile să folosească astfel de conturi de email, scrie Digi24.
Autoritaţile publice vor avea conturi predefinite astfel încât să nu mai folosească adrese de la furnizori precum gmail, yahoo sau hotmail. Instituţiile sunt astfel încurajate să comunice oficial prin email cu cetăţenii, firmele sau alte autorităţi publice, mai scrie sursa citată.
Cu toate că adresele de Hotmail nu mai sunt active pentru că au fost transformate în Outlook, autorităţile şi populaţia tot sunt greu de convins să-şi schimbe obiceiurile. „Noi avem şi o adresă oficială, dar oamenii s-au obişnuit şi instituţiile cu care colaborăm cu această adresă de yahoo, pe care am avut-o încă din 2004 de când comuna Dudeştii Noi s-a reînfiinţat”.
Reversul medaliei este riscul crescut în faţa atacurilor cibernetice, spun specialiştii, pericol trecut cu vederea acum de primari. „Într-adevar e o problemă de securitate însă nu la nivelul la care să pună în pericol activitatea primăriei. Ideea este că noi în asociaţia comunelor am propus ca la nivel maţional să se facă un demers unitar”.
Firmele de securitate cibernetică spun că instituţiile ar trebui să aibă servere dedicate şi specialişti în informatică. „Nu e o practică pe care să o vedem în alte părţi. Soluţia securizată de mail o poţi controla cu aplicaţii proprii. Pe zona de administraţie publică şi zona de public sector aceste proceduri de securitate ar trebui făcute la nivel naţional”.
70 la sută din atacurile care se întâmplă în zilele noastre se întâmplă pe email.