Alertă națională. Lidl a anunțat retragerea produselor. Decizie radicală

Începând cu 15 august, Lidl scoate complet de la vânzare produsele de plastic de unică folosinţă.

Paharele, farfuriile adânci şi întinse, dar şi tacâmurile şi paiele, începând cu 15 august, nu vor mai fi scoase la vânzare. Compania a mai anunțat că testează alternative pentru pungile de la raioanele de legume şi fructe, şi brutărie.

În acest an, Lidl va începe testarea unei soluţii de tip sacoşă reutilizabilă pentru cântărirea şi transportul fructelor şi legumelor din Piaţa Lidl. Totodată, pungile din plastic compostabil vor fi analizate ca alternativă la plasticul subţire.

Anul trecut compania a anunţat că până în 2025 îşi propune să reducă plasticul utilizat cu cel puţin 20%. Merită menționat că demersurile se află în linie cu decizia Consiliului UE, care a stabilit interzicerea utilizării articolelor din plastic de unică folosinţă.

Lidl și-a asumat decizia Consiliului UE în mod voluntar, aceasta urmând să intre în vigoare abia în anul 2021. Acțiunile companiei sunt în linie cu strategia REset Plastic a grupului Schwarz, ce îşi propune să diminueze cantitatea de plastic folosită şi să închidă ciclurile de reciclare.

Pentru asta Lidl ia diverse măsuri. Crearea unor ambalaje complet reciclabile pentru produsele marcă proprie este una dintre ele. O altă măsură importantă este folosirea pungilor reutilizabile sau testarea celor din material compostabil din resurse regenerabile, care respectă reglementările internaţionale din domeniul ambalajelor biodegradabile, precum standardul european EN 13432 şi certificarea TUV Austria.

Tot din această strategie mai amplă, pe care compania a anunțat-o din 2018, face parte și decizia Lidl România de a introduce ambalaje prietenoase cu mediul pentru articolele marcă proprie, ce alcătuiesc aproximativ 80% din întregul sortiment de produse. Toate ambalajele din plastic pentru mărcile proprii vor fi concepute astfel încât să fie 100% reciclabile până în 2025.

Lidl nu se oprește doar la măsurile interne pentru a reduce plasticul în magazinele sale. Compania investeşte şi în programe de impact în domeniul protecţiei mediului, derulate de organizaţii non-profit.

„Cu apele curate” este cea mai recentă iniţiativă lansată în această primăvară de Asociaţia MaiMultVerde. ONG-ul îşi propune să combată poluarea cu plastic a apelor Dunării. Proiectul cuprinde acţiuni de igienizare a malurilor fluviului şi de identificare şi implementare a soluţiilor de prevenire a poluării cu plastic a Dunării. Evaluarea şi revizuirea politicilor publice privind gestiunea deşeurilor din plastic, protejarea apelor sau educaţia pentru mediu cu implicarea autorităţilor române sunt incluse în proiect.