Alba Iulia. Terenurile de pe traseul fostei Mocănițe, preluate de municipalitate

Mocănița. Sursa foto: Pixabay

Primăria Alba Iulia pregătește noi investiții. Astfel, terenurile  pe care circula fosta Mocăniță din la Alba Iulia trec în responsabilitatea municipalității. Decizia va fi luată în urma ședinței Consiliului Local.

Alba Iulia. Terenurile pe care circula fosta Mocăniță, în responsabilitatea primăriei

Primăria Alba Iulia are planuri mari pentru dezvoltarea zonei respective. Terenurile pe care circula fosta Mocăniță vor trece în responsabilitatea municipalității.

Concret, două străzi din Alba Iulia și locul de joacă din zona Electrica vor fi vizate în acest sens. De asemenea, aleea de pe strada Octavian Goga va fi cuprinsă în proiect. Terenurile pe care circula Mocănița se aflau în proprietatea statului (SNCFR). Este vorba despre o suprafață de aproximativ 94.118 metri pătrați.

Planuri de dezvoltare a zonei

În urma acestei decizii, terenurile ajung în rândul celor incluse în intravilanul municipalității. Trecerea suprafeței respective în responsabilitatea Primăriei Alba Iulia a avut la bază o condiție principală. Astfel,  municipalitatea are la dispoziție cinci ani pentru a implementa proiectul de investiții.

Conform planului locul de joacă „Electrica” va fi refăcut, iar aleea pietonală din zonă va fi reabilitată. Mai mult, primăria promite reparații capitale pe strada Marcus Aurelius, precum și modernizarea străzii Apuseni, arată Alba 24.

Alba Iulia. Sursa foto: Facebook

Potrivit acordului, dacă municipalitatea nu va finaliza investiții în decursul celor cinci ani, terenurile se întorc în responsabilitatea statului.

Alba Iulia. Reparații în apropiere de Cetatea Alba Carolina

Una dintre străzile care vor intra în reparații este situată în apropiere de Cetatea Alba Carolina. Astfel, zona este frecventată de localnici, dar și de mulți turiști. Primăria susține că lucrările de acest tip sunt necesare în zonă.

Mocănița a funcționat în perioada 1895-1981 și reprezenta o adevărată atracție în zonă. Traseul total avea 40 de kilometri și includea plecarea din stația CF Alba Iulia. Trenul circula de-a lungul satelor din Valea Ampoiului, ajungând până în orașul Zlatna.

Calea ferată respectivă a devenit complet dezafectată începând din anul 1982.