În contextul pandemiei cu coronavirus, zeci de companii aeriene au fost nevoite să-şi anuleze zborurile, în timp ce mii de români încă aşteaptă să îşi recupereze banii pentru biletele cumpărate înainte ca pandemia să cuprindă întrega planetă.
Multe companii aeriene susţin că nu au deocamdată banii pentru a-şi despagubi clienţii ale căror bilete de avion au fost anulate în pandemie.
Alte companii oferă variante de compromis, încercând să îşi convingă clienţii că au gasit strategii win-win, precum bani virtuali sau vouchere.
Şi aşa începe lupta românilor pentru recuperarea banilor pe un bilet de avion anulat din cauza pandemiei, scrie antena3.ro.
„Încă îmi aștept banii, din 26 aprilie. Mi-au spus că o să dureze minim 21 de zile de zile lucrătoare. Au trecut deja 5 luni”, spune o tânără româncă ale cărei bilete de avion au fost anulate.
Sute de români cer explicaţii la telefon companiilor aeriene pentru a obţine un termen de rambursare clar al banilor platiţi pe biletele de avion, înainte de izbucnirea pandemiei cu coronavirus.
Unii dintre ei descoperă cu stupoare că există companii care percep o suprataxă ce poate ajunge până la 1 euro la apelurile telefonice. Atenție, se plătește inclusiv timpul de așteptare pentru a intra în legătură cu un operator.
Dacă au noroc să li se raspundă la telefon, românii păgubiţi se confruntă cu incapacitatea operatorilor companiilor aeriene de a le da un raspuns clar. Iar de cele mai multe ori le răspunde robotul.
„Din cauza situației curente, timpul de așteptare este prelungit. Încercăm rezolvarea cât mai rapidă a solicitărilor. Momentan, toți operatori sunt ocupați”, spune robotul telefonic la una din companiile aeriene de pe piaţă.
Blue Air și Tarom aşteaptă ajutor de la statul român
Compania Tarom îşi asigură clienţii care au avut zborurile anulate că îşi vor primii banii inapoi. Nu se ştie însă când.
Comisia Europeană sare în ajutorul Tarom: A fost aprobat împrumutul solicitat de statul român pentru salvarea companiei
Deocamdată, susțin reprezentanții companiei, încă se așteaptă ajutorul din partea statului român în valoare de 19,33 de milioane de euro.
“Banii erau programați să intre în conturi la început de septembrie. Nici acum nu au ajuns.”, spun şi reprezentanţii Blue Air.
Avand în vedere alternativele oferite clienţilor, doar 5 la sută dintre pasagerii care și-au cerut banii înapoi au fost despăgubiți.
60 la sută însă au acceptat să-și păstreze banii virtuali în contul de client, iar unii și-au modificat deja data călătoriei.
Wizz Air a gestionat altfel situaţia
Cine a vrut neapărat banii înapoi, i-a primit pe toți, exact contravaloarea biletului.
Mai mult, compania a oferit 120 la sută din tariful biletului de avion, pentru cine vrea să-și păstreze banii virtuali în contul companiei și să-și reprogrameze zborul în următorii 2 ani.
Din martie și până în august, susțin reprezentanții companiei - au anulat aproximativ 1 milion de bilete și au rambursat aproximativ 12 milioane de euro, notează stiridiaspora.ro