Ai astfel de obiceiuri? Mașina ta nu va rezista mult

Majoritatea oamenilor își doresc ca mașina lor să reziste cât mai mult și să aibă cât mai puține probleme. Realitatea este că nu toți au grijă de automobilul lor.

Majoritatea oamenilor își doresc ca mașina lor să reziste cât mai mult și să aibă cât mai puține probleme. Realitatea este că nu toți au grijă de automobilul lor.

Există lucruri pe care le facem în mod neintenționat mașinii, care o duc la uzura prematură.

Unele dintre aceste obiceiuri sunt mai mici, iar altele mai mari. Conștientizarea faptului că vă „răniți” mașina este primul pas pentru a o proteja de viitoare daune, scrie promotor.ro.

Iată 11 obiceiuri care, încet dar sigur, îți distrug mașina.

1.Trecerea cu viteză peste speed bumps / gropi

Aceste șocuri afectează suspensia și direcția. Dacă volanul mașinii dvs. vibrează atunci când mergeți pe autostradă, este posibil ca asta să se întâmple din cauza faptului că ați luat o groapă sau ați trecut în viteză peste limitatoarele de viteză. Din fericire, aceste reparații costisitoare pot fi evitate prin simpla încetinire a mașinii la apropierea de groapă/speed bump.

2.Folosirea apei în loc de amestec cu lichid de răcire pentru radiator

Apa este mult mai ieftină decât lichidului de răcire, așa că nu este surprinzător că mulți optează pentru a turna apă simplă în radiator, mai degrabă decât un amestec 50/50 de apă distilată și lichid de răcire, așa cum recomandă producătorul. În timpul verii, apa netratată se poate apropia de punctul de fierbere, având în vedere presiunea majorității sistemelor de răcire și poate provoca supraîncălzirea. Iarna, aceeași apă va îngheța, aceasta se va extinde și va provoca probleme.

3.Ignorarea sunetelor neobișnuite care apar la mașină

Orice șofer își cunoaște mașina și sunetele pe care le produce. Când apare un zgomot nou în mers acesta ar trebui să fie un avertisment. Ignorarea acestor sunete ar putea duce la reparații costisitoare. Motorul, frânele sau alte părți ale mașinii vor ceda.

4.Ignorarea martorilor aprinși în bord

Majoritatea oamenilor nu știu ce înseamnă simbolurile care se aprind în tabloul de bord. Când apare unul trebuie să consulte manualul mașinii pentru a vedea ce înseamnă. Și, așa cum se întâmplă de obicei, dacă mașina încă funcționează, oamenii ignoră acele simboluri neplăcute. Ele anunță că există o problemă cu mașina și că trebuie verificată și remediată.

5.Mersul cu rezervorul aproape gol

Sunteți unul dintre acei oameni care alimentează doar când se aprinde becul? Dacă da, trebuie să știți că aceasta este o problemă. Combustibilul din rezervor ajută la răcirea pompei de combustibil și a motorului. Regula generală este să păstrați cel puțin un sfert (1/4) de rezervor pentru a evita probleme cu pompa de combustibil.

6.Uleiul de motor nepotrivit

O altă greșeală comună pe care oamenii o fac este folosirea altui ulei decât cel specificat de producător. Grosimea uleiului, cunoscută sub numele de „vâscozitate”, influențează modul în care uleiul își face treaba. Este important să respectați recomandările producătorului.

 

7.Condusul cu anvelope de iarnă pe tot parcursul anului

Anvelopele de iarnă au fost făcute pentru conducere la temperaturi reci. Menținerea lor pe vehicul pe tot parcursul anului duce la uzura rapidă la temperaturile de vară. Anvelopele încep să se roadă dacă sunt folosite în iulie și august și nu vor fi eficiente iarna.

8.Punerea în drive când mașina încă merge cu spatele

Ori de câte ori un vehicul este pus în drive sau marșarier, ar trebui ca mașina să se afle oprită complet. Cu toate acestea, cei mai mulți nu țin cont de asta. Această acțiune este una dintre cele mai rapide modalități de a distruge transmisia unei mașini. Reparațiile ca ea sunt printre cele mai scumpe.

9.Nefolosirea frânei de parcare

Nu doar șoferii care parchează în pantă trebuie să folosească frâna de parcare. Frâna de mână blochează roțile, asigurându-se că acestea nu se mișcă. De asemenea, protejează transmisia.

10.Nu oferim mașinii suficient timp pentru a se încălzi

Acest lucru este dăunător pentru motorv în orice mediu, dar este deosebit de dăunător în zonele cu climă rece. Uleiul nu lubrifiază motorul atât de bine când este frig, iar toate celelalte părți ale unui motor sunt proiectate să funcționeze într-un anumit interval de temperatură.

11.Dezghețarea parbrizului cu apă caldă

Acesta este un truc vechi pentru oamenii care trăiesc în climatele de iarnă. Cu toate acestea, atunci când turnați apă fierbinte peste sticlă înghețată, aceasta se crapă.