Fuziunea dintre Baneasa si Otopeni se va incheia pe 10 mai.
Consiliile de Administratie ale celor doua aeroporturi situate in nordul Bucurestiului au aprobat ieri fuziunea societatilor pe care le conduc.
Noua companie, cu acte in regula de pe 10 mai, se va numi Aeroporturi Bucuresti si va prelua toate drepturile si datoriile ambelor aeroporturi din Capitala.
„In conformitate cu HG 321, a fost aprobata fuziunea celor doua aeroporturi”, a anuntat ministrul transporturilor Ludovic Orban. La nici o luna de la crearea noii societati, oficialii Ministerului Transporturilor au de gand sa inceapa procedurile pentru privatizarea Aeroporturi Bucuresti.
„Intentia mea este de a privatiza noua societate, dar la ora actuala suntem doar la stadiul de finalizare a operatiunii de fuziune”, a mai spus Orban, evitand sa dea detalii despre viitoarele conditii ale privatizarii. Cei care vor administra Aeroporturi Bucuresti au in plan sa listeze la Bursa compania, insa si aceasta masura se afla doar la stadiul de proiect.
Aeroporturi Bucuresti va avea sediul la Otopeni si va fi condusa de o echipa manageriala care va fi propusa de ministrul transporturilor, dupa ce acesta va face o serie de evaluari. „Oricare din actuala conducere a celor doua aeroporturi va putea face parte din noua echipa”, a precizat Ludovic Orban.
Orban vede doar avantaje
Fuziunea celor doua aeroporturi se va „resimti” din vara, cand vor incepe reparatiile la Aeroportul Baneasa si cand operatorii de aici se vor muta la Otopeni. Daca pana acum cateva luni, fostul ministru al transporturilor Radu Berceanu sustinea ca un aeroport pentru operatorii low-cost ar putea fi construit la Alexeni, la 70 de kilometri de Bucuresti, in prezent, aceasta varianta se afla tot la nivel de intentie.
Potrivit lui Orban, contopirea celor doua institutii ar aduce si alte avantaje: strategia de securitate aplicata la Aeroportul „Henri Coanda” (Otopeni) va putea fi utilizata gratuit si de Aeroportul Baneasa, iar cele doua societati vor contribui impreuna la cresterea numarului de pasageri.
In prezent, pe Aeroportul Baneasa se inregistreaza un trafic de 450.000 de pasageri pe an, in timp ce pe Aeroportul Otopeni numarul acestora se ridica la 4,5 milioane anual.
Exista insa si puncte delicate in procesul de fuziune a celor doua aeroporturi, mai ales in ceea ce priveste disputatele terenuri din Baneasa, evaluate pana acum la 10 euro/mp. Aceste terenuri vor fi reevaluate in perioada urmatoare.
„In urma reevaluarii si participatia Fondului Proprietatea va creste corespunzator”, a incheiat Orban. In prezent, 80% din actiunile celor doua societati sunt detinute de Ministerul Transporturilor, iar restul de 20% revin Fondului Proprietatea.