Adio salarii confidenţiale!

Portalul BestJobs a lansat o secţiune în care angajaţii din România îşi pot face publice lefurile primite de la patron.

Pentru a avea acces la remuneraţiile din domeniul lor de interes, utilizatorii trebuie să completeze un chestionar privind salariul propriu, alte beneficii, funcţia, oraşul şi experienţa. Astfel că, la doar 4 zile de la lansare, secţiunea avea ieri peste 6.000 de vizitatori, iar reprezentanţii Neogen, companie care deţine portalul, estimează că numărul acestora va depăşi astăzi 10.000.

Din datele postate reiese că angajaţii din Bucureşti au cele mai mari salarii, cu o medie de 730 de euro, urmaţi de cei din Timişoara, Iaşi şi Cluj. Cel mai bine câştigă salariaţii din software, cu peste 1.000 de euro în medie. În vânzări, salariile se ridică la 550 de euro în medie, în timp ce contabilii primesc 580 de euro pe lună. Printre cel mai bine plătiţi utilizatori este un director de vânzări în telecomunicaţii, care a declarat un salariu de 10.000 de euro.

Curioşi cât câştigă alţii

Iniţiativa Neogen este prima de acest fel din România şi are ca scop educarea salariaţilor în privinţa drepturilor lor. „Succesul înregistrat până acum se datorează faptului că românii sunt foarte curioşi în privinţa salariilor altora. Mai mult, ţin să afişeze succesul pe care îl au“, ne-a declarat Constantin Ferseta, directorul de marketing al Neogen.

Acesta consideră că proiectul nu încalcă principiul confidenţialităţii câştigurilor. „Utilizatorilor le este interzis să divulge numele angajatorului, astfel că salariile înscrise nu sunt identificabile, ci sunt doar statistici“, a adăugat Ferseta.

Informaţii neverificate

Un dezavantaj major al acestui proiect îl reprezintă nesiguranţa că datele înscrise sunt reale. „Dacă salariile declarate pe site sunt fictive, acest lucru poate influenţa în rău piaţa forţei de muncă“, consideră Daniela Necefor, managing partner la firma de recrutare Total Business Solutions.

Oficialii Neogen precizează însă că informaţiile sunt verificate cu ajutorul anunţurilor de angajare pe care le intermediază. „Circa 20% dintre companiile care afişează astfel de anunţuri dezvăluie şi salariul oferit“, a mai spus Constantin Ferseta.

SECRETE

Instrument de „spionare“ a colegilor

O iniţiativă de acest gen a declanşat, luna trecută, o adevărată dezbatere în Marea Britanie, odată cu lansarea portalului glassdoor.com, după ce varianta americană divulgase informaţii sensibile despre 50.000 de companii. Angajaţii au postat date despre salarii, programul de muncă sau nivelul de stres. Fondatorii site-ului au susţinut că vor să ajute angajaţii să ia cele mai bune decizii în carieră, dar au recunoscut că portalul poate fi utilizat la fel de bine şi ca instrument de „spionare“ a colegilor.