13 aprilie 1995. Ceea ce trebuia să fie un drum lung, dar liniștit pînă la București, s-a transformat într-un calvar pentru zeci de persoane, printre care și o femeie gravidă.

Într-o epocă în care tehnologia era la standarde minime, toată țara discuta despre subiectul de pe prima pagină a Evenimentului Zilei: accidentul feroviar din gara Dragoș-Vodă.

Atunci, conform informațiilor obținute de Simona Ionescu, actualul redactor șef al EVZ, dar și a reporterilor de pe teren, trenul personal 8318, care venea de la Fetești și se îndrepta către București Obor, s-a ciocnit cu un marfar care transporta 30 de cisterne cu combustibil.  

Efectele imediate ale impactului au fost dezastruoase: Două vagoane ale marfarului au explodat, iar primele trei vagoane ale trenului personal au ars în urma impactului și a exploziei.

Într-un moment marcant pentru români, odată cu tragedia de la Colectiv, în legătură cu promptitudinea echipajelor de intervenție, EVZ saluta modul în care s-a intervenit. Mai multe ambulanțe din Slobozia și Călărași au apărut la fața locului de urgență pentru a interveni în ajutorul oamenilor. Primul număr de răniți a fost șocat pentru acele vremuri: între 20 și 30, printre care și o femeie gravidă. Ulterior, la spital, un bărbat de 27 de ani avea să moară în urma cumplitului accident.

Ce a spus procurorul de caz

Vasile Grosu, prim-procuror al Parchetului de pe lîngă Tribunalul județean Călărași, a ieșit la scurt timp după accident cu o declarație. “La ora 16:44, la ieșirea din stația CFR Dragoș-Vodă, trenului de marfă 81255 cu 35 de vagoane, circulînd pe ruta București-Constanța, la kilometrul 97,400 I s-a desprins un vagon și s-a produs impactul cu un tren de personae care circula pe ruta Fetești-București. Din impact au rezultat, pe lîngă daune material, rănirea a 18 persoane, dintre care 15 au fost transportate la spitalul orașului Lehliu, iar celelalte 3 la Slobozia. Din cele 15 persoane internate, a decedat o persoană, alte 5 persoane au leziuni grave. Deocamdată suntem în prima fază a cercetărilor”, se preciza în acel moment.