De ce este PERICULOS să circuli cu microbuzul

De ce este PERICULOS să circuli cu microbuzul

Numai în acest an au avut loc pe şoselele din Ungaria patru accidente grave în care au fost răniţi sau şi-au pierdut viaţa români. Acesta este, însă, cel mai grav. Şeful Poliţiei Rutiere, spune, însă, de cele mai multe ori vina aparţine participanţilor la trafic şi nu stării tehnice a autoturismelor.

UPDATE. Potrivit Autorităţii Rutiere Române, transportatorilor rutieri le-au fost aplicate amenzi în valoare de circa 70,1 milioane de lei. numai cei care transportau persoane au primit 2.051 de sancţiuni.

Potrivit ARR, cele mai multe sancţiuni au fost aplicate pentru nerespectarea prevedrilor legislaţiei sociale prevăzute de OG nr. 37/2007, respectiv pentru depăşirea timpilor de conducere, odihnă insuficientă, lipsă număr necesar de diagrame tahograf, precum, şi pentru nerespectarea graficelor de circulaţie, pentru transportul mai multor persoane decât numărul de locuri pe scaune înscris în certificatul de clasificare pe stele sau categorii , lipsă documente de transport la bordul vehiculului, lipsă atestate conducători auto. Accidentul petrecut azi-noapte în Ungaria, în care 14 persoane şi-au pierdut viaţa, nu este singurul petrecut pe şoselele Ungariei. Cel mai recent este cel din iunie, când cinci persoane şi-au pierdut viaţa după ce un autocar Atlassib s-a cioncnit cu un camion care transporta ciment. Alte 28 de persoane au fost rănite în estul Ungariei, între Debrecen şi Mikepercs, după ce un autobuz s-a ciocnit cu un camion românesc. În ianuarie, alţi doi români au fost răniţi după ce TIR-ul n care se aflau s-a cioncit cu un camion bulgăresc. Cele mai multe astfel de accident petrecute în Ungaria nu s-au datorat stării tehnice proaste a autovehiculelor, ci oboselii şoferilor.

În ceea ce priveşte microbuzele care circulă pe drumurile din România, întrebări privind starea lor tehnică au apărut de-a lungul timpului, mai ales în urma tragediei de la de la calea ferată din Scânteia, judeţul Iaşi, în urma căruia 14 persoane şi-au pierdut viaţa în august 2009.

Specialiştii care au realizat expertiza tehnică a microbuzului au descoperit că autoutilitara are dificultăţi să pornească rapid, odată ce i s-a oprit motorul. În acel tragic accident vina a fost şi a şoferului care nu a respectat semnalele luminoase la trecerea la nivel cu calea ferată, şi pe cea a patronului firmei de transport, Ionel Dumitriu (cercetat penal pentru mai multe infracţiuni - n.r), care a trimis pe traseu un microbuz cu inspecţia tehnică periodică expirată. CITIŢI ŞI:

  • Tragedia rutieră din Ungaria, soldată cu 14 morţi: Microbuzul era supraaglomerat. Atenţie, imagini şocante! | VIDEO
  • Microbuzul implicat în accidentul din Ungaria circula ilegal
  • Cronologia accidentelor rutiere grave din Ungaria în care au fost implicaţi români

Ne puteți urmări și pe Google News