Accesoriul de care majoritatea șoferilor uită. E sau nu obligatoriu?

Sursa foto: Pixabay

Folosirea ștergătorului spate ridică numeroase semne de întrebare. Mulți șoferi nu știu în ce condiții poate fi folosit și ce spune legea privind funcționarea acestui element.

Regulă pentru șoferi. Ce trebuie să știe cei care conduc astfel de autoturisme

În cazul mașinilor care vin echipate cu un ștergător spate, conducătorii auto trebuie să respecte o regulă esențială. Concret, acesta trebuie să fie funcțional atunci când proprietarul autovehiculului se află pe drumurile publice.

În țara noastră, controalele privind funcționarea acestui element de pe mașini nu sunt dese. În schimb, conducătorii auto din alte state sunt aspru sancționați dacă acesta nu funcționează.

Regulă pentru conducătorii auto

Specialiștii le recomandă conducătorilor auto să folosească ștergătorul spate atunci când este cazul. În majoritatea cazurilor, acest element este poziționat doar pe hatchback-uri și break-uri. De altfel, puține mașini sedan vin echipate cu ștergător pentru lunetă.

Șofer. Sursa foto: Pixabay

În plus, conducătorii auto trebuie să știe că acesta are aceleași funcții precum cele de parbriz. Ștergătorul spate curăță murdăria acumulată, fiind acționat de un motor poziționat în spate sau în portbagaj.

Mașina murdară în trafic. Amenzi usturătoare pentru șoferi

Ștergătoarele au un rol important în curățarea parbrizului mașinii. Dacă acestea nu sunt folosite, proprietarul riscă să fie sancționat. Astfel, șoferii nu au voie să iasă cu mașina murdară pe drumurile publice.

Geamurile murdare pot afecta vizibilitatea asupra traficului. Particulele de praf, noroiul sau chiar gheața pot bloca vederea conducătorului auto.

Conform specialiștilor, un autovehicul curat consumă mai puțin combustibil, având în vedere că frecarea este redusă.

„O mașină, cu cât este mai lustruită și mai curată, cu atât are frecarea mai mică. Frecarea este un element care influențează consumul. Dacă este murdară, frecarea e mai mare.

A întreține mașina, înseamnă și latura estetică, dar înseamnă și că vopseaua va rezista mai mult, va fi mai lucioasă și mai frumoasă și vom consuma mai puțin”, preciza fostul pilot de raliuri Titi Aur.