Accesorii pe gustul tuturor

Accesorii pe gustul tuturor

Magazinul La Pink se extinde în marile oraşe din România în sistem de franciză. Investiţia iniţială poate fi recuperată în trei-cinci ani.

Într-un magazin de bijuterii şi accesorii poţi găsi întotdeauna un cadou potrivit pentru o femeie. Dintr-o gamă largă de poşete, coliere, cercei şi eşarfe, cu siguranţă se va găsi ceva pe gustul mamelor, surorilor şi iubitelor. Din acest motiv, magazinele care vând accesorii au mereu cumpă rători: fie bărbaţi în căutarea unui cadou drăguţ, fie femei care vor să-şi completeze garderoba sau caseta cu bijuterii.

În luna martie a anului trecut, a fost deschis, în apropiere de Piaţa Romană din Bucureşti, pe bulevardul Magheru, primul magazin de accesorii moderne pentru femei al companiei La Pink. Cu o lună înainte de sfârşitul anului 2007, firma poloneză a inaugurat încă un magazin propriu localizat în Băneasa Shopping City, din Capitală, şi intenţionează să se extindă în perioada următoare în alte oraşe din România, în sistem de franciză. Conceptul La Pink, apărut în 2003 în Polonia, are astăzi în total 14 magazine în România şi în ţara de origine. Jumătate dintre ele sunt operate în sistem de franciză, potrivit lui Kostas Koulis, responsabilul cu extinderea francizei în ţara noastră. Pachete pentru picnic Magazinele La Pink oferă clienţ ilor diferite accesorii şi bijuterii de sezon precum genţi, eşarfe, cercei, inele, coliere, lanţuri, brăţări, mănuşi şi pălării sau chiar pachete asortate de sezon: pentru un picnic sau pentru un weekend la mare.

Reprezentanţii companiei sunt în discuţii cu oameni de afaceri din două oraşe mari din România, interesaţi să cumpere franciza La Pink. Pentru următorii trei ani, firma intenţionează să deschidă 20 de magazine, din care cinci vor fi magazine proprii, iar restul în franciză.

„Taxa de franciză este de 5.000 de lei. Francizatul nu trebuie să plătească redevenţă şi nici taxă de publicitate sau de marketing“, ne-a spus Kostas Koulis. La această taxă se adaugă investiţia iniţială în amenajarea locului, dimensiunea căreia trebuie să se încadreze între 40 şi 60 de metri pătraţi. Mobila, echipamentele, designul încăperii, calculatoarele şi softul vor costa aproximativ 40.000 de euro. Patru angajaţi la fiecare unitate De asemenea, întreprinzătorul va mai avea nevoie de aproximativ 25.000-30.000 de euro pentru cumpărarea stocului iniţial de produse cu care să înceapă efectiv vânzările.

La sfârşitul sezonului, francizatul poate să îi returneze francizorului marfa care nu s-a vândut. Dacă francizatul respectă standardele şi stilul de muncă al companiei, investiţia va fi amortizată într-o perioadă de treicinci ani, susţine reprezentantul La Pink. Potrivit lui Kostas Koulis, „francizatul ideal este un om de afaceri care deţine un spaţiu central, cu vârsta cuprinsă între 25 şi 40 de ani. Nu contează dacă este bărbat sau femeie, iar studiile universitare constituie un avantaj“.

O unitate francizată are nevoie de patru angajaţi, dintre care doi să lucreze la casierie şi doi în magazin, care vor fi împărţiţi pe două schimburi. În prezent, La Pink are în România 15 salariaţi, iar în Polonia numărul acestora ajunge la 40. CUMPĂRĂTOR 2.500 de clienţi zilnic De la bijuterii haioase pentru copii până la pălării elegante pentru doamne, eşarfe, ceasuri, curele şi sandale, magazinele La Pink se adresează oricărui buzunar. Clientele cu vârste cuprinse între 15 şi 50 de ani au toate şansele să găsească ceva pe gustul lor. Situate în general în marile centre comerciale sau în stradal în zonele centrale ale oraşului, în magazinele din această reţea intră zilnic aproximativ 2.500 de clienţi.

Cumpărătorii din Bucureşti achiziţionează, în medie, produse în valoare de 24 de lei. În primul an de prezenţă pe piaţa din România, La Pink a realizat o cifră de afaceri de 230.000 de euro. Pentru anul în curs, conducerea companiei se aşteaptă la dublarea afacerilor. La nivel internaţional, La Pink a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 1,9 milioane de euro. Kostas Koulis masterfrancizatul La Pink pentru România: "Francizatul ideal este un om de afaceri, cu vârsta cuprinsă între 25 şi 40 de ani, care deţine un spaţiu central. Nu contează dacă este bărbat sau femeie, iar studiile universitare constituie un avantaj." 70 mii de euro este investiţia iniţială în magazinul de accesorii La Pink

Ne puteți urmări și pe Google News