Țeapa abonamentului la Facebook și Instagram. Nu vezi reclame, dar e mai rău

Sursa foto: Dreamstime.com

La sfârșitul lunii octombrie, Meta a anunțat că va taxa versiunile fără publicitate ale Facebook și Instagram în Europa. Pentru asta, cei interesați trebuie să scoată din buzunare în jur de 70 de lei. Versiunea însă, nu e privită cu ochi buni de specialiști.

Astfel, dacă vrei să scapi de reclame pe Facebook și Instagram și vei plăti abonamentul, trebuie să știi că datele tale personale vor fi colectate în continuare.

Marian Hurducaș, consultant de marketing, a explicat care e, de fapt, strategia pusă în scenă de Meta.

Abonamentul fără reclame pe Facebook și Instagram, o portiță de a scăpa de legislație

Expertul afirmă că Meta va continua să colecteze date, dar nu va furniza reclame către persoanele cu vârsta peste 18 ani.

Persoanele sub 18 ani nu vor plăti pentru acest abonament și nu vor fi expuse reclamelor personalizate.

„De fapt, problema Uniunii Europene este că nu mai vrea ca aceste companii mari, printre care se numără chiar și Apple, spre exemplu, să livreze reclame customizate, adică super personalizate.

Și, ca să contracareze acest act legislativ, Meta a găsit această gaură legislativă prin care vine și-ți spune: băi, dacă nu mai vrei ... ieși din joc, atunci, și plătește”, a explicat specialistul, prezent la iLikeIT, potrivit știrileprotv.ro.

Problema constă în faptul că autoritățile legislative europene au perceput că Meta dorește să evite respectarea legislației.

Meta încearcă să pusă monopol prin noul său abonament

Prin urmare, Marian Hurducaș e de părere că strategia nu o să țină mult. Și asta pentru că din punct de vedere legislativ, utilizatorul trebuie să-și dea acordul, neconstrâns.

Dar în condițiile în care tu îmi pui în față A sau B, fără să mă mai pot întoarce niciodată, fără să mai pot întoarce vreodată la A sau la B, pentru că este o singură dată, ți-a apărut mesajul, ai trecut la plătit, nu te mai poți întoarce. Asta este o practică, clar, de monopol”.

Toți rezidenții din Uniunea Europeană (UE), Spațiul Economic European (SEE), Elveția, Islanda, Liechtenstein și Norvegia vor avea opțiunea de a alege un abonament lunar. Totul pentru a elimina reclamele pe platformele sociale.

Meta Mark Zuckerberg vrea să scape de legislația UE. Sursa foto: dreamstime.com

Lipsa de reclame pe Facebook și Instagram, taxată

Meta a subliniat că se conformează „reglementărilor europene în evoluție”.

Prețul acestui serviciu va fi de 9,99 euro pentru utilizatorii web și de 12,99 euro pentru cei care folosesc dispozitive iOS și Android.

Mai mult, din data de 1 martie 2024, se va introduce o taxă adițională de șase euro pe lună pentru conturile suplimentare pe versiunea web. În schimb, se vor plăti opt euro pe lună pentru versiunile de pe mobil.