ABERAŢIA ZILEI. Muzica ambientală din magazine SCUMPEŞTE MÂNCAREA românilor

Marile lanţuri comerciale vor creşte preţul produselor pentru a compensa sumele exorbitante pe care le plătesc pentru muzica ambientală din magazine.

"Ceea ce ne mai frământă în acest moment sunt monopolurile legale, iar recent toţi utilizatorii de muzică ambientala (magazine, restaurante, hoteluri etc) au fost afectaţi de triplarea practic a redevenţelor încasate de Uniunea Compozitorilor si Muzicologilor din România (UCMR) pentru muzica ambientala difuzată", a declarat, pentru mediafax, Alexandru Vlad, vicepreşedintele Asociaţiei Marilor Retele Comerciale din România (AMRCR). Adrian Iorgulescu, preşedintele Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor din România, spune ca toţi banii încasati pentru muzica ambientală din magazine se duc către autori. "Banii pentru Madonna se duc către ea, iar cei pentru Michael Jackson către moştenitorii acestuia. Se poate spune şi că Horia Moculescu, Marius Ţeicu sau Adrian Iorgulescu scumpesc mâncarea românilor ", a completat Iorgulescu. Practic, cele peste 130 de hipermarketuri care funcţionau la sfârşitul anului trecut plătesc acum doar pentru muzica din difuzoare aproximativ 6 milioane de lei (peste 1,3 milioane de euro). "Legătura cu clientul este foarte simplă: orice comerciant încearcă, pe cât posibil, să-şi acopere costurile ", a afirmat reprezentantul AMRCR. Puţi în situaţia de a-şi concedia angajaţii, unele magazine au decis să taie sonorul. "Ne străduim pe cat putem să ne protejam clienţii prin preţuri cât mai bune, aşa că am preferat să nu mai dăm muzică în magazinele noastre", explica Pawel Musial, director general al Profi Rom Food, care deţine reteaua Profi.