5 noiembrie 2016. O zi pe care cu siguranţă nimeni nu o va uita. Aproximativ 60 de persoane au fost rănite, iar patru şi-au pierdut viaţa într-un tragic accident
Sâmbătă dimineaţă. Autostrada Soarelui este acoperită de o ceaţă densă. Benzile de circulaţie sunt pline de autoturisme care au ca destinaţie ieşirea din Bucureşti. Vizibilitatea este redusă. Lumina stopurilor de la maşini cu greu putea fi observată. Totul părea să meargă ceas. Nimic şi nimeni nu avea să prevadă ce nenorocire urma să aibă loc pe autostrada care duce pe litoral. Părinţi, bunici şi copii care se aflau la acea oră în maşinile de pe autostradă au văzut iadul pe pământ. Trei oameni au murit pe loc şi 41 au fost transportaţi la spital. Unul dintre răniţi a încetat din viaţă sâmbătă seara, la Spitalul Floreasca.
Nu s-a redus viteza, deşi vizibilitatea era redusă
Oamenii legii susţin că şoferii nu au păstrat o distanţă corespunzătoare şi au mers cu viteză, deşi vizibilitatea era foarte redusă, undeva sub 50 de metri. Oficialii au declanşat planul roşu de intervenţie şi au trimis la faţa locului peste 100 de salvatori - medici, asistenţi, pompieri şi poliţişti. La kilometrul 67 inevitabilul s-a produs.
Şoferul unei Dacii Logan, instructor auto, care venea dinspre Bucureşti şi se îndrepta către Brăila, a fost lovit din spate după ce, susţine el, a încetinit pentru că nu mai vedea nimic. Omul şi-a continuat drumul cu viteză redusă când a venit cineva din spate şi l-a lovit. De aici a început calvarul.
Peste 30 de autoturisme s-au ciocnit în lanţ ca nişte bile de biliard. Mai mulţi şoferi implicaţi în carambolul de pe Autostrada Soarelui au rămas fără permis de conducere şi ar putea urma alţii, pe măsură ce sunt făcute expertizele tehnice la toate autoturismele implicate în cel mai grav accident de pe A2. Mai mult, conducătorii auto au fost chemaţi de oamenii legii să dea declaraţii, iar aceştia au conturat câteva concluzii care au provocat coliziunea în lanţ: viteza prea mare cu care au condus şoferii pe o ceaţă groasă, care abia îi lăsa să vadă la 20 de metri.
Procurorii au deschis dosar penal
În urma accidentului de sâmbătă, procurorii au deschis dosar penal, fiind făcute testări cu aparatele etilotest care au arătat că niciunul dintre șoferi nu consumase alcool. De asemenea, surse din anchetă spun că ultima maşină care a intrat în vehiculele avariate şi blocate pe autostradă a rămas cu kilometrajul blocat la viteza de 118 kilometri pe oră.
„Un număr de 44 de victime ale accidentului au fost internate în cursul zilei de sâmbătă. Dintre acestea, 20 au fost externate. 24 de persoane au mai rămas internate astfel: 4 la Spitalul de Urgență Floreasca, 6 la Spitalul de Urgență „Bagdasar Arseni”, 3 la Spitalul Pantelimon, 3 la Spitalul „Sf. Ioan”, 3 la Spitalul Universitar de Urgență București, 4 la Spitalul Elias și o persoană la Spitalul Județean din Călărași”, a declarat duminică, pentru Agerpres, purtătorul de cuvânt al Ministerului Sănătății, Valentin Popescu. În accident au fost implicate 30 de mașini, din care două erau microbuze care transportau persoane și un camion.
Sfaturi pentru conducerea preventivă pe timp de ceaţă
Din punt de vedere statistic, condusul pe timp de ceaţă este cel mai periculos. Iată câteva sfaturi pe care trebuie să le urmezi cu sfinţenie: este obligatoriu să ai farurile aprinse, inclusiv pe cele de ceaţă, şi să conduci cu o viteză redusă; fii sigur că poţi fi văzut de ceilalţi conducători auto; nu frâna brusc pentru că, din cauza ceţii, s-ar putea ca şoferul din spatele tău să nu vadă luminile de avertizare la timp; conducătorul de vehicul este obligat să circule cu o viteză care să nu depăşească 30 km/h, în localităţi, sau 50 km/h în afara localităţilor, când vizibilitatea este sub 100 de metri.