În ce stadiu se află lucrările la Autostra A1 Sibiu-Pitești. VIDEO

Lucrările la Secțiunea 1, Sibiu-Boița, a autostrăzii A1 Sibiu - Pitești, sunt în plină desfășurare. Stadiul lucrărilor ar putea ajunge la două treimi din lungime apreciază Asociația Pro Infrastructură, iar unii membri ai acesteia pariază pe finalizarea secțiunii până la finalul anului 2022.

Lucrările la Secțiunea 1, Sibiu - Boița, parte a autostrăzii A1 Sibiu - Pitești, sunt în plină desfășurare, iar constructorul este mobilizat pe aproape întreg tronsonul. Stadiul lucrărilor ar putea ajunge la 65% - 70%, apreciază Asociația Pro Infrastructură. Unii membri ai asociației chiar pariază că finalizarea secțiunii ar putea avea loc chiar până la finalul anului 2022.

În ce stadiu se află lucrările la Autostra A1 Sibiu-Pitești

„Constructorul austriac Porr avansează într-un ritm sustinut. Stadiul lucrărilor este aproape de 31% cu posibilitatea ca anul acesta să ajungă la 65% - 70%. Lucrări complexe precum viaductul de la Boița pot duce darea în trafic a acestui lot în 2023, dar unii membri API pariază pe a doua jumătate a anului 2022. În orice caz le dorim spor la treabă în continuare celor de la Porr și colaboratorilor lor, și urmărim cu atentie și oarecare îngrijorare procesele îndelungate prin care CNAIR desemnează antreprenorii loturilor grele de munte: 2, 3 și 4”, apreciază Asociația Pro Infrastructura.

Din imaginile publicate se observă cum aproape pe întreg tronsonul constructorul este mobilizat. Atenția maximă este acordată structurilor și operelor de artă de pe traseu, în special la ridicarea „picioarelor” celui mai spectaculos viaduct de pe traseu - viaductul Tălmăcel. La acest viaduct, de circa 650 de metri lungime, constructorul lucrează, cu ajutorul unui cofraj cățărător, la înălțarea pilelor ce vor ajunge la 30 de metri înălțime deasupra solului.

Lucrările contractate în 2019 cu firma Porr au început efectiv în aprilie 2020. Ele au o valoare de 127 milioane euro

Lucrările contractate în 2019 cu firma Porr pentru circa 127 de milioane de euro au început efectiv în aprilie 2020 (ordinul de începere a venit în 30 martie), după ce a trecut perioada de proiectare. Termenul de execuție al lucrărilor a fost fixat la 3 ani.

Lucrările de la această secțiune se adaugă tuturor eforturilor care se depun la nivel guvernamental, național și logistic pentru finalizarea Autostrăzii A1 în integralitatea ei. Declarațiile oficialilor sunt relativ optimiste pentru finalizarea tuturor secțiunilor, unle abandonate timp de aproape un deceniu. România este în topul european al rușinii din punctul de vedere al kilometrilor de autostradă dați în funcțiune.