Vești extraordinare pentru turiști. A fost reluată circulația trenurilor pe cea mai veche linie de cale ferată din România.
Trenul Oraviţa–Anina circulă din nou, anunţă CFR Călători, după ce a fost suspendat din cauza condiţiilor meteorologice nefavorabile. Astfel, turiştii se pot plimba pe cea mai veche cale ferată pe traseu montan din România, supranumită şi Semmeringul Bănăţean.
Calea ferată Oraviţa–Anina a fost inaugurată la 15 decembrie 1863, fiind prima cale ferată montană şi a patra construită de pe teritoriul actual al României și a doua din Europa, după celebrul Semmering din Austria.
Traseul a fost construit de austrieci între ani 1855 – 1863, pe când Banatul făcea parte din Imperiul Austro-Ungar. Au lucrat pietrari din Italia care, se spune, au folosit aceeași rețetă a mortarului, ca și înaintașii lor din Imperiul Roman. Semmeringul Bănățean traversează 14 tuneluri, cel mai lung măsurând un kilometru, 10 viaducte, 89 de podeţe, 49 de ziduri de sprijin şi parcurge tăieturi în munte pe o lungime de 21 de kilometri, adică peste două treimi din întregul traseu. Diferenţa de nivel a căii ferate Oraviţa-Anina este de 340 m (de la 218 m la 558 m). Viaductul Racoviţa, în lungime de 126 m, are 11 deschideri şi este sprijinit pe zece piloni. Defileele totalizează puțin peste doi kilometri.
Prima locomotive care a tras o garniture pe acest traseu, numită „Steyerdorf” construită în 1861, a fost adusă de la Viena cu vaporul pe Dunăre până la Moldova-Nouă şi de acolo trasă de 40 de perechi de boi până la Oraviţa.
Pentru a călători cu trenul pe rura Oravița – Anina, trenul se ia cel mai adesea din gara Oravița. Acesta pleacă zilnic, în prima parte a zilei. (Sursa foto: Radio Reșița)