Oficialii au inaugurat astăzi stația de metrou supraterană Tudor Arghezi din Capitală, realizată cu ajutorul banilor europeni. Este prima stație de metrou făcută de o primărie de sector.
Este gata noua stație de metrou „Tudor Arghezi” de pe magistrala M2. Aici, trenurile ar putea circula începând cu jumătatea anului 2023. Potrivit primarului Sectorului 4, Daniel Băluță, stația de metrou a fost implementată ca rezultat al unei colaborări între Primăria Sectorului 4, Ministerul Transporturilor și Metrorex.
Primăria Sectorului 4 a transmis că noua stație de metrou pe care comunitatea Sectorului 4 a construit-o pe Șoseaua Berceni, în prelungirea magistralei M2, este finalizată și urmează să intre în procedură de recepție și de efectuare a probelor, pentru ca, ulterior, să fie dată în folosință călătorilor.
Stația de metrou Tudor Arghezi este finalizată
După inaugurare, Metrorex, operatorul de transport public din București, urmează să facă toate probele pentru ca, la jumătatea anului viitor, să se poată circula cu metroul până la stația Tudor Arghezi.
„Vom intra în faza de recepţie a lucrărilor şi, de asemenea, concomitent cu faza de recepţie se va desfăşura şi perioada de probe şi teste. Noi nu facem rabat de la siguranţa şi calitatea lucrărilor.
Siguranţa călătorilor este criteriul principal pentru noi, de aceea, în perioada următoare, împreună cu Autoritatea Feroviară Română, avem un program de testări şi în funcţie de rezultatele pe care le vom evalua, de atingere a parametrilor tehnici necesari, se va trece la utilizarea metroului şi de către călători.
Testele pot dura o lună sau cel puţin două luni, în funcţie de rezultatele pe care le vom obţine de atingere a parametrilor tehnici proiectaţi, adică în trimestrul doi 2023, în martie, aprilie”, a spus Miclăuş la o conferinţă de presă referitoare la finalizarea lucrărilor de construcţie a noii staţii Tudor Arghezi, de pe magistrala M2.
Cum arată noua stație de metrou și de ce facilități dispune
Stația supraterană are o suprafață de 15.100mp. Va fi o clădire cu subsol, parter şi două etaje şi va avea şase zone pietonale, două dintre acestea fiind situate pe partea opusă a Şoselei Berceni. Legătura va fi asigurată printr-un pasaj pietonal subteran.
Mai mult, în apropierea ei este amenajată și o parcare de tip park&ride pentru a fi folosită depersoanele care vor să ajungă în centrul Capitalei şi folosesc ca mijloc de transport metroul, potrivit Adevărul.