Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) este prezent, până astăzi, la cel de-al 19-lea Congres Mondial pentru Sisteme Inteligente de Transport, eveniment organizat la Viena sub egida Comisiei Europene. Specialiştii români au fost primii din Europa care au arătat cum funcţionează "cutiuţa de alertă" în caz de accidente rutiere prin fluxul serviciului de urgenţă eCall, într-o demonstraţie în direct de la Bucureşti la Viena. Serviciul urmează să fie implementat în toată Europa abia în 2015.
Invitat oficial la Congres, directorul STS, generalul inginer Marcel Opriş, a prezentat rezultatele concrete obţinute de România pe linia dezvoltării serviciilor de urgenţă cu aplicabilitate în domeniul transportului rutier. Serviciul special din România este singurul invitat la acest congres mondial care a prezentat, printr-o demonstraţie în direct, întregul flux al unui sistem unic de urgenţă, în caz de accidente rutiere, care va fi obligatoriu în Europa până în 2015. "Sistemul prevede amplasarea pe fiecare maşină a unui dispozitiv de alertare. În cazul unui accident, acesta transmite imediat datele unde poate fi localizat prin sistemul unic de urgenţă 112", a declarat pentru EVZ purtătorul de cuvânt al STS, colonel Adrian Fulea. La Viena, participanţii au putut evalua "live" modul de implementare şi operare în România a noului serviciu pentru apel de urgenţă din vehicule, denumit eCall-112. Sistemul eCall permite apelarea de urgenţă, manual sau automat, a dispeceratului 112, odată cu transmiterea de informaţii relevante privind locul accidentului şi date tehnice ale vehiculelor implicate. În cadrul demonstraţiei, apeluri eCall generate din Bucureşti au fost recepţionate pe o staţie tip dispecer 112 instalată în standul expoziţional din Viena, conectată securizat prin Internet, într-o reţea privată virtuală, la Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă - Dispeceratul 112 Bucureşti. Participanţii au putut vedea modul de recepţionare a apelului si poziţionarea automată pe hartă a datelor despre accident şi apoi alarmarea serviciilor de urgenţă din România pentru intervenţie şi salvare. Manifestarea reuneşte actori principali din domeniul Sistemelor Inteligente de Transport şi reprezentanţi ai industriei auto. Comisia Europeană susţine armonizarea şi standardizarea serviciului eCall-112 şi a felicitat în mod oficial România şi Serviciul de Telecomunicaţii Speciale pentru performanţele atinse, arătând că ţara noastră este pregătită, încă de pe acum, pentru implementarea serviciului eCall.