Ministerul Transporturilor a publicat astăzi varianta finală a MasterPlanului General de Transport, care prevederea realizarea a 1.300 de kilometri de autostradă, în valoare totală de 13 miliarde de euro.
Proiectele de autostradă incluse în Master Plan sunt: Sibiu – Brașov,Comarnic - Brașov, Ploiești -Comarnic, Gilău - Borș, Pitești – Craiova, Brașov - Bacău, Pitești –Sibiu, Bacău – Pașcani, Târgu Neamț - Ungheni, Târgu Mureș - Târgu Neamț.
Potrivit planului, cea mai scumpă autostradă este Târgu Mureș - Târgu Neamț, pentru care a fost calculat 2,9 miliarde de euro. Comarnic – Brașov ar urma să coste sub un miliard de euro, iar Sibiu - Pitești - 1,6 miliarde de euro.
Cel mai scump tronson ar urma să fie construit în cazul Comarnic Brașov, unde un kilometru de autostradă, pe un anumit tronsonul Posada - Azuga sau pe Azuga – Surduc, ar urma să coste 21 de milioane de euro. Costurile de construcție prevăzute pentru autostrăzi sunt:
Sibiu -Brașov - 816 milioane de euro, cu un cost per kilometru de 6-7 milioane de euro, în funcție de tronson
Comarnic - Brașov - 997 milioane de euro, cu un cost mediu per kilometru cuprins între 7 și 21 de milioane de euro
Ploiești -Comarnic – 306 milioane de euro, cu un cost per kilometru de 6 milioane de euro
Gilău - Borș - 1,3 miliarde de euro, cu un cost per kilometru cuprins între 3,7 și 10 milioane de euro
Pitești – Craiova – 899 milioane de euro, cu un cost per kilometru de circa 7 milioane de euro
Brașov - Bacău – 1,8 miliarde de euro, cu un cost per kilometru cuprins între 6 milioane de euro și 15,7 milioane de euro
Pitești –Sibiu – 1,6 miliarde de euro, cu un cost per kilometru cuprins între 6 și 18 milioane de euro
Bacău – Pașcani- 485 milioane de euro, cu un cost per kilometru de circa 6 milioane de euro
Târgu Neamț - Ungheni – 1,12 miliarde de euro, cu un cost per kilometru cuprins între 7,7 și 9,5 milioane de euro
Târgu Mureș - Târgu Neamț- 2,9 miliarde de euro, cu un cost per kilometru cuprins între 9,1 și 19,7 milioane de eruo
În plan este inclusă și Variantă de ocolire a Buucreștiului, pentru care a fost calculat un cost de 1,3 miliarde de euro, cu un cost per kilometru în valoare de 13,1 milioane de euro.