UE ar putea introduce tarife vamale pentru vehiculele electrice produse în China

UE ar putea introduce tarife vamale pentru vehiculele electrice produse în China Mașină electrică. Sursa foto: Pixabay

Uniunea Europeană urmează să voteze dacă să introducă tarife de până la 45% la vehiculele electrice importate fabricate în China. Decizia va fi luată pe 4 octombrie. Votul statelor membre ale blocului a fost amânat pe fondul negocierilor de ultim moment cu Beijingul pentru a încerca să găsească o rezoluţie care să evite introducerea noilor taxe.

Uniunea Europeană vrea să introducă taxe

Executivul Uniunii Europene vrea să introducă tarife finale de până la 35,3% la vehiculele electrice construite în China, pe lângă taxa standard de 10% la importul auto în UE.

mașini electrice

Mașină electrică. Sursa foto: Pixabay

Tarifele finale propuse vor fi supuse votului celor 27 de membri ai UE. Acestea vor fi implementate până la sfârşitul lunii octombrie, cu excepţia cazului în care o majoritate calificată de 15 membri ai UE, reprezentând 65% din populaţia UE, votează împotriva taxelor.

S-a făcut o investigație

În urmă cu câteva luni, Comisia Europeană a deschis o investigație privind subvențiile pe care companiile din China le primesc de la statul chinez, ceea ce face ca prețurile mașinilor fabricate în această țară să fie mult mai mici decât cele ale autovehiculelor europene.

Ne puteți urmări și pe Google News
Uniunea Europeană,

Uniunea Europeană. Sursa foto: Arhiva EVZ

În urma verificărilor, Comisia Europeană a conluzionat că subvențiile pe care le primesc companiile chineze sunt incorecte și că reprezintă o amenințare economică pentru ceilalți producători de mașini electrice din UE.

Un prejudiciu economic pentru industria UE

Acest val de importuri de mașini electrice cu costuri reduse reprezintă „un prejudiciu economic” pentru industria UE, care ar putea duce la „pierderi devastatoare” și ar putea pune în pericol peste 12 milioane de locuri de muncă directe și indirecte, a spus Executivul Uniunii Europene.

„Bani publici au fost detectați peste tot, de la exploatarea materiilor prime necesare pentru producerea bateriilor până la serviciile de transport maritim angajate pentru a aduce produsele finite pe țărmurile Europei”, au spus oficialii europeni.

Aceste diferențe de preț au declanșat o creștere rapidă a importurilor de mașini electrice fabricate în China, de la o cotă de piață de 3,9% în 2020, la 25% la sfârșitul lui 2023, este concluzia Comisiei Europene.

Revista presei