Vestea anului despre Autostrada Sibiu-Pitești. Ce se întâmplă cu tunelul
- Bianca Ion
- 23 septembrie 2024, 15:44
Progresul pe Autostrada Sibiu – Pitești este vizibil, cu lucrări care avansează rapid, conform oficialilor din Ministerul Transporturilor. Tunelurile de pe această porțiune, cu o lungime totală de 2.700 de metri, sunt esențiale pentru traversarea Dealului Momaia, iar constructorul austriac PORR a reușit să finalizeze deja 1.770 de metri din forajul necesar.
Acesta este primul tunel veritabil de autostradă din România, iar lucrările se desfășoară într-un ritm accelerat, contribuind la realizarea unui proiect esențial pentru infrastructura țării. Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat, a subliniat importanța finalizării acestei secțiuni, care va reduce semnificativ timpul de parcurs între Sibiu și Pitești, un coridor vital pentru economia națională.
Tunelul de pe Autostrada Sibiu-Pitești, aproape de finalizare
„Mă aflu pe șantierul secțiunii Tigveni – Curtea de Argeș a Autostrăzii Sibiu – Pitești A1, unde verific progresul lucrărilor pentru primul tunel rutier de pe acest drum de mare viteză. Sunt bucuros să văd că forajul a depășit două treimi din lucrările planificate pentru tuneluri”, a declarat Scrioșteanu, într-un mesaj publicat pe Facebook.
Tunelurile de pe secțiunea patru a autostrăzii Sibiu – Pitești joacă un rol crucial în realizarea proiectului, iar execuția lucrărilor avansează conform calendarului stabilit. Până acum, s-au forat 940 de metri în Tunelul Daniela, pe sensul de mers Sibiu – Pitești, și 830 de metri în Tunelul Alina, pe sensul Pitești – Sibiu, ceea ce marchează un progres semnificativ.
Pe lângă forarea tunelurilor, constructorul austriac PORR a început și lucrările la radierul Tunelului Alina, reușind să finalizeze deja 550 de metri din această etapă. Aceste realizări sunt esențiale pentru a respecta termenul de finalizare al autostrăzii și pentru a îmbunătăți legătura rutieră între Sibiu și Pitești.
Stadiul general al lucrărilor de pe pe Autostrada Sibiu-Pitești: peste 50% finalizate
Secretarul de stat a subliniat că lucrările pe secțiunea patru a Autostrăzii Sibiu – Pitești au depășit 50% în ceea ce privește progresul, oferind speranțe că această porțiune ar putea fi finalizată înainte de termenul stabilit în contract pentru 2027.
Potrivit estimărilor actuale, există posibilitatea ca la sfârșitul anului 2025 să fie deschisă circulația neîntreruptă pe această autostradă, de la Pitești până la Tigveni, mult mai devreme decât era prevăzut inițial.
Detalii despre contract și finanțare
Contractul pentru secțiunea patru a Autostrăzii Sibiu – Pitești, semnat în noiembrie 2021, prevede o perioadă totală de implementare de 60 de luni, din care 16 luni sunt destinate proiectării, iar restul de 44 de luni sunt alocate pentru execuția lucrărilor. Valoarea totală a contractului este de 1,678 miliarde de lei, fără TVA, cu finanțare asigurată din Programul Transport (PT).
Această secțiune, care acoperă traseul Tigveni – Curtea de Argeș, măsoară 9,86 kilometri și este considerată una dintre cele mai dificile porțiuni ale autostrăzii, datorită necesității construcției tunelurilor și altor structuri de infrastructură complicate, specifice terenului montan.