Devine obligatoriu în România. Toate mașinile sunt vizate

Devine obligatoriu în România. Toate mașinile sunt vizate Mașini. Sursa foto: Arhiva EVZ

România. Începând cu 7 iulie 2024, Uniunea Europeană a impus o nouă lege pentru ca toți producătorii auto să instaleze limitatoare de viteză pe vehicule. Aceste sisteme vor utiliza hărţile sistemelor GPS pentru a detecta și citi semnele rutiere.

Uniunea Europeană a impus o nouă lege

Se vor introduce patru sisteme diferite de limitare a vitezei, inclusiv un sistem care acționează automat frâna pentru a reduce treptat viteza. De pe 7 iulie, Uniunea Europeană a impus o nouă lege care cere tuturor producătorilor de mașini să echipăm vehiculele cu tehnologie de limitare a vitezei cunoscută sub numele de ISA (Intelligent Speed Assistance).

Viteză

Viteză. Sursa foto: Dreamstime.com

Sistemele ISA au fost introduse inițial pentru noile modele de mașini din 2022, dar de anul acesta toate mașinile trebuie să le aibă. Comisia Europeană a spus că a luat această măsură pentru a reduce numărul accidentelor și pentru a salva viața oamenilor.

„Obiectivul este de a-i proteja pe europeni împotriva accidentelor rutiere, a calității precare a aerului și a schimbărilor climatice, dar și de a le oferi noi soluții de mobilitate care să corespundă nevoilor lor în schimbare și de a apăra competitivitatea industriei europene”, a declarat Comisia Europeană într-o declarație.

Ne puteți urmări și pe Google News

Sistemele vor opera în patru moduri diferite

Aceste sisteme recunoscut toate semnele de circulație. Sistemele ISA vor opera în patru moduri diferite pentru a încetini vehiculul, iar producătorii vor avea libertatea să aleagă metoda:

  • un avertisment acustic în cascadă,
  • un avertisment vibrator în cascadă,
  • o pedală de accelerație cu feedback haptic,
  • o funcție de control al vitezei pentru o reducere treptată a acesteia.

Cum funcționează noile sisteme

Primele două opțiuni nu vor impune o modificare efectivă a vitezei vehiculului.Ultimele două opțiuni vor include modalități prin care șoferii pot trece cu ușurință peste avertismente, prin aplicarea unei presiuni suplimentare pe pedală în cazul feedback-ului haptic. În cazul funcției de control al vitezei, în care viteza mașinii va fi redusă ușor în mod automat, sistemul poate fi dezactivat fără probleme de către șofer prin apăsarea pedalei de accelerație, potrivit Capital.

Revista presei