Android, luat în vizor de hackeri. Pericolul mare pentru telefoane
- Emma Cristescu
- 14 mai 2024, 15:02
Posesorii de Android trebuie să fie atenți la aplicațiile de furt de date care arată aproape identic cu WhatsApp, Instagram, Snapchat, X/Twitter și Google. Escrocii se folosesc de logo-urile acestora pe pictograme pentru a atrage oamenii, potrivit cercetătorilor în domeniul securității SonicWall.
Android, luat în vizor de hackeri
Victimele sunt păcălite să instaleze o aplicație falsă pe smartphone-ul lor, care continuă să le jefuiască de date. Contactele, mesajele text, jurnalele de apeluri și parolele se numără printre detaliile furate. Ele pot activa lanterna camerei foto sau pot porni vibrațiile telefonului.
Odată instalată, aplicația falsă le cere utilizatorilor să permită accesul la:
- Serviciul de accesibilitate
- Device Admin Permission (permisiunea de administrare a dispozitivului)
Ce spun specialiștii
„Acest malware folosește pictogramele celebre ale aplicațiilor Android pentru a induce în eroare utilizatorii și pentru a păcăli victimele să instaleze aplicația malițioasă pe dispozitivele lor”, a avertizat SonicWall. „Prin solicitarea acestor permisiuni, aplicația malițioasă urmărește să obțină controlul asupra dispozitivului victimei, ceea ce îi permite, eventual, să efectueze acțiuni dăunătoare sau să fure informații sensibile fără ca utilizatorul să fie conștient sau să își dea acordul.”, potrivit The Sun.
Număr record de aplicații blocate de Google
Android este cunoscut pentru problemele de securitate cu care se confruntă utilizatorii, iar Google a blocat 2,28 de milioane de aplicații propuse de către dezvoltatori pentru a fi găzduite în Play Store. Google a anunțat și blocarea conturilor a 333.000 de dezvoltatori. Aceștia au încălcat regulile de utilizare, inclusiv prin folosirea de malware pentru infectarea smartphone-urilor.
Doar în urmă cu o lună au fost descoperite în Google Play 17 aplicații VPN. Acestea puteau prelua controlul telefoanelor pentru a le face părtașe la atacuri cibernetice. De asemenea, utlizatorii puteau deveni „boți de cumpărături”.
Și utilizatorii de iPhone s-au plâns că au fost deconectați din conturi. Clienții afectați au fost nevoiți să își introducă codul de acces pentru a intra din nou în iCloud. Alți utilizatori au fost nevoiți să aștepte o oră pentru a intra din nou în cont.
Un utilizator a postat un comentariu în care scria: „Cei de la asistență nu au vrut să explice ce s-a întâmplat. Mi-au spus doar că uneori sunt adăugate îmbunătățiri de securitate în cont, ceea ce mi s-a părut foarte ciudat”, a spus acesta.