Agenţia Servicii Publice (ASP) informează persoanele fizice și juridice, care au achitat până la data de 02.01.2024 un avans pentru prestarea serviciilor din domeniul cadastrului, dar serviciul nu a fost prestat în volum deplin, că pot depune la ASP o cerere de restituire a mijloacelor bănești achitate.
Procedura de restituire a banilor pentru serviciile cadastrale neprestate în cazul persoanele fizice:
- Persoanele fizice, care nu dețin o semnătură electronică, trebuie să completeze o cerere de restituire. Formularul poate fi descărcat de pe site-ul ASP, aici, ori poate fi completat direct la sediul centrului multifuncțional, unde anterior a fost solicitat serviciul. Cererea completată se depune la centrul multifuncțional respectiv ori la sediul central al ASP (mun.Chișinău, str. A.Pușkin, 42).
- Persoanele fizice care dețin o semnătură electronică trebuie să completeze cererea de restituire. Cererea completată și semnată cu semnătură digitală trebuie expediată la următoarea adresă electronică – asp@asp.gov.md. Formularul poate fi descărcat pe site-ul ASP, aici.
Procedura de restituire a banilor pentru serviciile cadastrale neprestate în cazul persoanele juridice:
- Persoanele juridice care nu dețin o semnătură electronică scriu o cerere în formă liberă în adresa conducerii ASP, cu indicarea motivului restituirii şi anexarea obligatorie a actului de verificare a decontărilor reciproce, semnat la data adresării. Cererea semnată se depune la centrul multifuncțional, unde anterior a fost solicitat serviciul, ori la sediul central al ASP (mun.Chișinău, str. A.Pușkin, 42).
- Persoanele juridice care dețin o semnătură electronică, trebuie să scrie o cerere în formă liberă în adresa conducerii ASP, cu indicarea motivului restituirii şi anexarea obligatorie a actului de verificare a decontărilor reciproce semnat la data adresării. Cererea, semnată electronic, se expediază la următoarea adresă electronică – asp@asp.gov.md. Informații suplimentare: 022-50-43-56.
O serie de documente cadastrale au fost digitalizate și pot fi obținute în format electronic
Reamintim că documentele din domeniul cadastral, ce se referă la bunurile imobile amplasate în municipiul Chișinău, pot fi accesate online.
Persoanele fizice și juridice pot depune cerere în format electronic pentru a obține documente cadastrale, accesând Portalul serviciilor publice (servicii.gov.md). Pentru deținătorii de semnătură electronică, documentele cadastrale în format digital pot fi comandate din cabinetul virtual (mcabinet.gov.md) la blocul de date „Bunuri imobile”, sau accesând link-ul: Servicii Cadastrale (gov.md) și recepționate urmare a comenzii, în rubrica „Documentele mele”, de pe Portalul guvernamental al cetățeanului și antreprenorului.
Din seria de documente cadastrale digitalizate fac parte:
- certificate privind înscrierile în Registrul bunurilor imobile;
- informații despre valoarea bunului imobil;
- extrase din Registrul bunurilor imobile,
- planuri cadastrale și altele.