Asigurare auto mai scumpă cu 80%. Mașina le spune totul despre tine asiguratorilor
- Alexandru Sălăvăstru
- 1 aprilie 2024, 07:59
O femeie a fost surprinsă după ce solicitarea sa pentru o nouă asigurare auto a fost respinsă. În motivarea respingerii se sugera verificarea raportului LexisNexis pentru a afla motivul.
Mașina a înregistrat date și le-a transmis mai departe companiei
După ce a verificat raportul, femeia a găsit 603 înregistrări în sistemul informatic OnStar din Chevrolet Camaro.
General Motors furnizase datele mașinii sale brokerilor de date:
„Aplicația OnStar este utilă pentru a nu risca să îți fie furată mașina. Dar cu siguranță nu este utilă spionarea mea și trimiterea de informații către compania de asigurări", a declarat Temieka Clay.
Ea a aflat că sistemul Onstar urmărește și înregistrează date diverse. Printre acestea se numără accelerarea bruscă, viteză mare și frânare bruscă. Ulterior, GM a împărtășit aceste date cu brokerii de date în asigurări:
„Mașina ta se transformă practic într-un computer și colectează date despre tine în timp ce conduci. Iar aceste date valorează ceva, în special pentru compania dumneavoastră de asigurări", a declarat directorul executiv al Centrului pentru Siguranță Auto, Michael Brooks.
Femeia a declarat că asigurarea ei a crescut cu 80%, deși nu a avut accidente sau amenzi
După ce procesul a devenit public, GM a anunțat că rupe legăturile cu doi brokeri de date:
„Toate acestea înseamnă că sunt un risc de asigurare rău și că îmi cresc primele de asigurare", a declarat Clay.
Un purtător de cuvânt al GM a declarat pentru Channel 2 Action News:
„Începând cu data de 20 martie, datele clienților Onstar nu mai sunt partajate cu LexisNexis sau Versick. Încrederea clienților este o prioritate pentru noi și ne evaluăm în mod activ procesele și politicile de confidențialitate".
Asigurare auto mai scumpă cu 80%. Legile și reglementările nu au ținut pasul cu tehnologia
Se pare că în acest moment legile nu protejează interesul clienților:
„În momentul de față, nu există legi federale care să impună constructorilor auto să aibă protecții de confidențialitate pentru proprietarii lor sau protecții de securitate cibernetică pe vehiculele lor", a spus Brooks.
De asemenea, Gray a contactat LexisNexis Risk Services, care a spus că tarifele de asigurare auto au crescut în general din cauza „cererilor de despăgubire mai frecvente și mai grave, a creșterii costurilor de reparare sau de înlocuire a vehiculelor și a comportamentelor mai riscante la volan, cum ar fi excesul de viteză".
Nu este vorba doar de GM care face schimb de date. În 2022, serviciile de risc LexisNexis au afirmat că adună date despre peste 10 milioane de mașini și că au contracte cu 5 dintre cei mai mari 10 asiguratori auto.