Încă o autostradă în România. Când va fi gata și ce rezolvă

Încă o autostradă în România. Când va fi gata și ce rezolvăSursa Foto- Asociația Pro Infrastructură, Facebook

Autostrada Timișoara-Moravița a primit aviz favorabil din partea Agenției pentru Protecția Mediului Timiș. Drumul de mare viteză care va lega România de Serbia va avea o lungime totală de 73 de kilometri.

Autostrada Timișoara-Moravița, prima autostradă care va lega România de Serbia, a primit acordul de mediu din partea Agenției pentru Protecția Mediului Timiș. Drumul de mare viteză va traversa 14 localități și urmează ca la intrarea în Serbia să se contruiască un nou punct de trecere a frontierei.

Undă verde pentru Autostrada Timișoara-Moravița

Cu o lungime totală de 73 de kiloemtri, Autostrada Timișoara-Moravița se suprapune parțial cu siturile Natura 2000 Lunca Timişului şi Lunca Timişului.

„În cadrul şedinţei Comitetutului de analiză tehnică din data 07.03.2024 Agenţia pentru Protecţia Mediului Timiş a luat decizia de emitere a acordului de mediu pentru proiectul Autostrada Timişoara (faza studiu fezabilitate) propus a fi amplasat în extravilan/intravilan UAT Remetea Mare, Recaş, Bucovăţ, Moşniţa Nouă, Giroc, Sacoşu Turcesc, Pădureni, Liebling, Jebel, Voiteg, Birda, Deta, Denta, Moraviţa”, a precizat Agenţia pentru Protecţia Mediului Timiş, într-un comunicat de presă.

Undă verde pentru Autostrada TImișoara-Moravița

Sursa foto: Fcebook

Lucrările nu vor pune în pericol zonele protejate

Agenția pentru Protecția Mediului a mai precizat că lucrările pentru construcția drumului de mare viteză nu va pune în pericol integritatea rețelei Natura 2000. De asemenea, terenurile naturale cu valoare ecologică ridicată sau zone cu areale naturale ce pot reprezenta habitat pentru diverse specii, nu vor fi afectate.

Autostrada Timișoara-Moravița

Autostrada Timișoara-Moravița / Sursa foto: Facebook

„Principalele lucrări prevăzute în cadrul proiectului sunt următoarele: lucrări de infrastructură şi suprastructură, terasamente (lucrări de săpătură, umplutură, etc.); lucrări de consolidare a terasamentelor (lucrările de consolidare a taluzurilor de rambleu, a terenurilor slabe de fundare şi drenarea apelor subterane); lucrări hidrotehnice; lucrări de artă (construcţia podurilor şi pasajelor, podeţelor etc.); lucrări de construcţie a nodurilor rutiere în zonele intersectate sau ramificare cu alte căi de comunicaţie; lucrări de siguranţa circulaţiei; lucrări de colectare şi evacuare a apelor; lucrări de mediu (ex.: panouri fonoabsorbante, împrejmuire, subtraversări pentru faună etc.); lucrări de realizare a dotărilor specifice infrastructurii rutiere – parcări, spaţii de servicii, centru de întreţinere şi coordonare (CIC), punct de trecere a frontierei; lucrări de mutări şi protejare a instalaţiilor”, a transmis pe Facebook, Agenția pentru Protecția Mediului Timiș.

Autostrada Timișoara-Moravița va avea o lungime totală de 73 de kilometri

Autostrada Timișoara-Moravița va respecta toate normele de protecție incluse în avizul Agenției Naționale pentru Arii Naturale Protejate. Acordul pentru Autostrada A9 a fost semnat în iunie 2022. Un an mai târziu, experți din Serbia și Timișoara au căzut de acord asupra locului unde va fi amplasat nou punct de trece a frontierei de la Moravița/Vatin. Locul a fost marcat în mod simbolic prin amplasarea unei borne kiloemtrice.