Staţiunea Cervinia din Italia, preferată de români, pe cale să-şi schimbe numele

Staţiunea Cervinia din Italia, preferată de români, pe cale să-şi schimbe numeleSursa foto Youtube

Una dintre destinațiile preferate ale românilor care aleg să-și petreacă concediul în Italia va „dispărea”. Autorităţile locale au decis să-i schimbe numele, iar cele centrale se opun.

Cervinia schimbată în Le Breuil. Autoritățile au luat decizia de a schimba numele stațiunii Cervinia în Le Breuil. Decizia a generat mari controverse, relatează Radio Rador.

Noua denumire va păstra şi Cervinia

„Au fost demarate procedurile pentru restabilirea numelui Breuil-Cervinia", a declarat Elisa Cicco, primarul orașului Valtournenche. Declaraţia a fost făcută joi după-amiaza, la finalul unei întâlniri cu președintele Regiunii Valle d'Aosta, Renzo Testolin.

Renzo Testolin a fost chemat să rezolve problema noului nume („Le Breuil”) a faimoasei stațiuni turistice. Procesul vizează modificarea toponimului actual. Vom trimite către Regiune cererea de schimbare a numelui" a adăugat primarul.

Cervinia

Sursa foto: booking.com

Schimbarea denumirii va afecta fluxul de turişti

Dar cât ar fi trebuit să cheltuiască comunitatea din Le Breuil pentru a se face cunoscută. Pentru a da vizibilitate unei destinații turistice complet necunoscute.

„Numai pe piața italiană ar fi trebuit investite cel puțin 5 milioane pe an pe o perioadă de cinci ani”, explică Massimo Feruzzi, CEO al Jfc, compania care administrează Observatorul Italian White Mountain.

„În sectorul turismului, schimbarea mărcii este cea mai mare greșeală pe care o poate face o destinație. Deoarece dispare literalmente de pe piața turistică", a adăugat Feruzzi.

Turiștii străini preferă Cervinia

Nu trebuie uitat că destinația Cervinia este aleasă mai ales deturiștii străini. Prezenţa lor este dublă față de cea a italienilor.

Conform unui sondaj realizat în 2019, în acel an, în staţiune au fost înregistrate peste 13.600 de sosiri din Anglia și alte 9.200 din Suedia. Reacţiile politice pe temă nu s-au lăsat aşteptate.

„Imaginați-vă că de mâine, la bar sau la restaurant vom spune „Dă-mi o Pemberton’s French Wine Coca”. Ppentru că așa ar trebui să numim Coca Cola, după nebunia promovată de Regiunea Valle d'Aosta”, comentat Daniela Santanchè, ministrul Turismului din Italia.

Santanchè susţine că schimbarea numelui Cervinia, una dintre cele mai renumite stațiuni de schi din lume și simbol al Italiei, este o nebunie.

„Din punct de vedere turistic și economic, iar a face acest lucru pentru că numele datează din perioada celor douăzeci de ani de fascism e ceva ce nu poate fi comentat. Vă imaginaţi că Elveția ar putea schimba numele staţiunii Saint Moritz pentru că este catolic?", a argumentat ministra.

Ne puteți urmări și pe Google News