Românii pot deveni ținte pe aeroport. Hackerii pândesc în umbră

Românii pot deveni ținte pe aeroport. Hackerii pândesc în umbră Sursa foto Arhiva EVZ

Hackerii au profitat de zecile de zboruri anulate în ultima perioadă și au găsit o nouă modalitate de a fura bani. Ei au reușit să intre în posesia datelor personale ale mai multor pasageri.

Zecile de zboruri anulate în ultima perioadă le-au oferit șansa hackerilor de a fura datele personale pasagerilor și de a le lua banii din conturi.

Pasagerii au primit mesaje ce pretind că oferă informații despre obținerea de despăgubiri pentru disconfortul suferit. Ei au fost puși să acceseze un link furnizat în mesaj și să urmeze pașii pentru a obține banii înapoi. Aceasta este o formă de phishing, cu scopul de a obține date personale sau de a accesa conturile bancare ale victimelor.

În mesaje, hackerii au pretins că lucreze la companiile aeriene cu care urmau să zboare pasagerii. „Zborul tău recent a fost întârziat, iar tu poți avea dreptul la 600 de € despăgubire. Începe-ți cererea aici”, este mesajul pe care l-au primit mai multe persoane care au avut programat un zbor.

Ne puteți urmări și pe Google News

Pasager aeroport zbor anulat Photo 47584356 © Anyaberkut | Dreamstime.com

Ce spun companiile aeriene

Companiile aeriene au anunțat că aceste mesaje sunt false și că pasagerii trebuie să fie atenți înainte de a accesa unele linkuri. „Corespondența cu noi nu este inițiată de noi, ci de pasagerul care este interesat de ajutor. Unii ne-au întrebat care ar fi procedura, alții au fost foarte deranjați și ne-au întrebat de unde sunt disponibile datele lor de contact, respectiv numerele de telefon”, a transmis Ramona Colea – reprezentant firmă care se ocupă de drepturilor pasagerilor, pentru Digi 24.

„Lanțul este destul de extins, vulnerabilitatea și problema de securitate poate exista oriunde. Aceste mesaje se numesc mesaje de tip phishing și au rolul de a ‘pescui‘ victimele”, a declarat Andrei Bozeanu – cercetător securitate cibernetică, pentru sursa citată.

Pentru despăgubiri pasagerii se pot adresa direct operatorului de zbor sau unei firme specilizate în drepturile călătorilor. Companiile aeriene nu vor trimite niciodată informații despre zbor sau despăgubiri prin mesaje. Nu este pentru prima dată când hackerii profită de zborurile amânate sau anulate pentru a fura datele personale ale pasagerilor.