Lovitură majoră! Un faimos brand părăsește România după 20 de ani. „Mallurile m-au pus să plătesc chirie chiar şi în lockdown“
- Andreea Vlad
- 24 decembrie 2021, 17:12
Unul dintre cele mai cunoscute branduri de încălțăminte din România, operat în franciză, a anunțat renunțarea la operațiunile din țara noastră.
Francizatul a închis recent ultimele 3 magazine, relatează Ziarul Financiar. În cel mai bun moment al francizei, pe piaţă existau 12 magazine sub acest brand pe plan local.
Eugen Păturan, antreprenorul care dezvolta pe plan local brandul de încălţăminte Bata în franciză, a închis ultimele 3 unităţi sub această marcă. Motivele care au stat în spatele acestei decizii au fost pandemia şi relaţia cu francizorul, mai exact cu compania-mamă.
Francizat: Nu mă mai potriveam cu consumatorul
„Am închis ultimele 3 magazine Bata pe care le mai aveam în România, e vorba de cel din mall-urile Băneasa Shopping City şi AFI din Bucureşti şi cel din Iulius din Cluj-Napoca. Eu operam în franciză şi nu mă mai potriveam cu consumatorul. Trebuia să iau ce marfă îmi dădea francizorul şi nu ne mai potriveam ca modele, aşa că nu mă puteam mişca“, spune omul de afaceri.
Antreprenorul a adus brandul în România în 2003, în urmă cu aproape două decenii. În momentul său de vârf reţeaua ajunsese la 12 unităţi sub numele de Bata. Apoi, treptat, Eugen Păturan a început să închidă din unităţi, iar pandemia a fost cireașa de pe tort.
„Mallurile m-au pus să plătesc chirie chiar şi în lockdown. Nu merită să faci sacrificiu dacă nu ai susţinerea francizorului“, declară omul de afaceri.
Bata vindea 100.000 de perechi de pantofi anual
Despre cumpărătorii Bata spune că sunt avocaţi, notari, profesori universitari, în general persoane cu educaţie superioară, venituri peste medie şi o afinitate către brandurile cunoscute. Potrivit calculelor ZF pe baza cifrei de afaceri, Bata vindea anual în România 100.000 de perechi de pantofi. "Nu suntem nici un business de volum şi nici unul de lux, care mizează pe preţ. Noi suntem businessul consumatorilor constanţi", declara antreprenorul acum câțiva ani. Pe acest segment de piaţă compania a concurat cu nume sonore te precum Humanic, Otter, Aldo şi Il Passo.